Acquire
Powrót ikony RS - nowe Audi RS 4 Avant

Powrót ikony RS - nowe Audi RS 4 Avant

Podczas wystawy IAA 2017, Audi Sport GmbH świętuje światową premierę nowego Audi RS 4 Avant. Samochód ten, to doskonałe połączenie dużej mocy silnika z olbrzymimi walorami użytkowymi. Jednostka napędowa 2.9 TFSI o mocy 331 kW (450 KM) i momencie obrotowym 600 Nm, czyni z tego modelu sportową awangardę rodziny A4. Standardowy napęd na cztery koła quattro rozdziela moc silnika V6 biturbo na wszystkie cztery koła.
 

„Audi RS 4 Avant to ikona serii RS. Ma bogatą i niepowtarzalną historię” - mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. „Podobnie jak reszta naszych modeli typu RS, łączy olbrzymie osiągi z najwyższymi walorami użytkowymi.”

Spojler RS na brzegu dachu - wyraziste zakończenie tyłu

Tworząc czwartą generację Audi RS 4 Avant, styliści inspirowali się wieloma sportowymi detalami Audi 90 quattro IMSA GTO. Masywne wloty powietrza z typową dla modeli typu RS kratownicą o strukturze plastra miodu oraz szeroka i płaska osłona chłodnicy Singleframe, definiują wygląd przodu pojazdu. Opcjonalne reflektory diodowe Matrix mają przyciemnione klosze. W porównaniu z Audi A4 Avant, wnęki kół są szersze o 30 mm i mają dodatkowy akcent w postaci blisterów quattro. Charakterystyczny dla modeli RS dyfuzor i dwie owalne końcówki rur układu wydechowego RS, stylistycznie „zamykają” samochód od tyłu. Dostępny opcjonalnie w ramach pakietu Audi exclusive kolor lakieru niebieski Nogaro z efektem perłowym, to świadome nawiązanie do pierwszej generacji tego modelu z 1999 roku. Nowe Audi RS 4 Avant jest seryjnie wyposażone w 19-calowe kute, aluminiowe felgi, opcjonalnie można wybrać koła 20-calowe.

Od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, sportowe zawieszenie RS i Audi drive select w wyposażeniu seryjnym

Silnik V6 biturbo nowego Audi RS 4 Avant ma moc 331 kW (450 KM). Maksymalny moment obrotowy 600 Nm (170 Nm więcej niż w poprzednim modelu) dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Wyposażone w taką jednostkę napędową Audi RS 4, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Opcjonalny pakiet dynamiczny RS podnosi ją do 280 km/h.

Sportowo zestrojona ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi czasami przełączania biegów, przenosi siły napędowe z silnika 2.9 TFSI biturbo do stałego napędu na cztery koła quattro. Na życzenie, Audi dostarcza sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,8 litra na 100 km (199 g CO2 na km), co oznacza wzrost oszczędności o 17 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowe Audi RS 4 Avant waży 1790 kg, czyli jest o 80 kg lżejsze niż poprzednik.

Standardowo montowane sportowe zawieszenie RS sprawia, że Audi RS 4 Avant jest zawieszone o siedem milimetrów niżej w stosunku do modelu bazowego A4 ze sportowym zawieszeniem. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramiczne hamulce i dynamiczny układ kierowniczy z ustawieniem typowym dla RS. Za pośrednictwem standardowego systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może indywidualnie definiować swoje wrażenia podczas jazdy.

Cenne materiały i cyfrowy, wyścigowy kokpit we wnętrzu

Utrzymane w czerni wnętrze podkreśla sportowy charakter Audi RS 4 Avant. Sportowe fotele RS z opcjonalnym stebnowaniem w kształcie rombów, wielofunkcyjną, spłaszczoną u dołu skórzaną kierownicę sportową RS, osłonę dźwigni zmiany biegów i podświetlone listwy progowe, zdobią emblematy RS. Na ekranie Audi virtual cockpit i na wyświetlaczu danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head-up display, prezentowane są typowe dla modeli typu RS dane: informacja o siłach przeciążenia, o ciśnieniu w oponach i o momencie obrotowym. Pakiety stylistyczne – Lśniąca Czerń, Carbon z aluminiowymi elementami dodatkowymi karoserii i Carbon z czarnymi elementami dodatkowymi karoserii – dają możliwość szeroko zakrojonej indywidualizacji. Program Audi exclusive spełnia prawie wszystkie, kolejne tego typu życzenia.