Audi oferuje liczne rozwiązania, które sprawiają, że jazda samochodem staje się wyjątkowa. Dla Ellady Kaufhold technologia wirtualnej rzeczywistości oferowana przez holoride zmienia sposób doświadczania indywidualnej mobilności.
Z technologią wirtualnej rzeczywistości od holoride czas podróży samochodem nie będzie już odbierany jako czas stracony. Ellada Kaufhold widzi jeszcze jeden plus: dzięki holoride nie cierpi już na chorobę lokomocyjną.
Z technologią wirtualnej rzeczywistości od holoride czas podróży samochodem nie będzie już odbierany jako czas stracony. Ellada Kaufhold widzi jeszcze jeden plus: dzięki holoride nie cierpi już na chorobę lokomocyjną.
Ellada Kaufhold z uśmiechem opowiada, że jako dziecko nie była łatwą pasażerką dla swoich rodziców. „Często byłam niecierpliwa. Nawet na najkrótszej trasie ciągle pytałam „Kiedy dojedziemy”?” Książka albo smartfon nie były żadnym rozwiązaniem. „W samochodzie nie mogłam czytać ani oglądać filmów, bo zaraz robiło mi się niedobrze” – wspomina Kaufhold.
Gdy dzisiaj jako pasażerka podróżuje na tylnym siedzeniu Audi z wyposażeniem holoride, dzięki technologii VR nie ma już tych problemów. Pod nazwą holoride kryje się technologiczny start-up, którego Audi było współzałożycielem i który poprzez wirtualną rzeczywistość chce zmienić jazdę samochodem w wyjątkowe przeżycie i w ten sposób zminimalizować nudę oraz tak zwaną chorobę lokomocyjną. „Holoride dostosowuje treści VR do ruchów samochodu, tak że pasażerowie mają wrażenie całkowitego zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości” – wyjaśnia Kaufhold, odpowiedzialna w Audi jako service owner za holoride. „Warunkiem jest, aby model Audi był technicznie wyposażony w niezbędny interfejs” – dodaje. Ale coraz więcej samochodów posiada już taki interfejs. Potrzebny sprzęt, czyli okulary VR i pada, można zamówić bezpośrednio w holoride lub u partnerów Audi w Niemczech i w Austrii (wkrótce też na innych rynkach).
Dzięki połączeniu ruchów samochodu z technologią XR – pojęcie obejmuje wirtualną rzeczywistość (VR) i rozszerzoną rzeczywistość (AR) – holoride tworzy cyfrową przygodę we wnętrzu samochodu. Proces nosi nazwę „elastic content”: dane ruchu samochodu, każdy manewr skrętu, przyspieszenia i hamowania, zgrywają się w czasie rzeczywistym z treściami odbieranymi przez okulary VR. „Może to być gra zręcznościowa, film czy też treści edukacyjne” – wyjaśnia Kaufhold.
Ellada Kaufhold
Ellada Kaufhold pracuje w Audi od sześciu lat i od sierpnia 2022 roku jako service owner jest odpowiedzialna za technologiczny start-up holoride, którego jednym z założycieli jest Audi.
Holoride oferuje gry VR w wybranych modelach Audi. Dzięki temu choroba lokomocyjna rzadziej się pojawia, gdyż ruchy samochodu stają się częścią gry.
Ellada Kaufhold pracuje w Audi od sześciu lat i od sierpnia 2022 roku jako service owner jest odpowiedzialna za technologiczny start-up holoride, którego jednym z założycieli jest Audi.
Holoride oferuje gry VR w wybranych modelach Audi. Dzięki temu choroba lokomocyjna rzadziej się pojawia, gdyż ruchy samochodu stają się częścią gry.
W 2019 roku holoride w kooperacji z Audi zostało zaprezentowane po raz pierwszy podczas CES w Las Vegas. Dzisiaj firma uznawana jest za jednego z wiodących dostawców Elastic Content. Aby móc korzystać z holoride w kompatybilnych samochodach Audi, potrzebny jest tak zwany Pioneers’ Pack od holoride. Składa się on z odpowiedniego VR-HMD (head-mounted display), na przykład HIT VIVE Flow, kompatybilnego controllera Bluetooth, takiego jak 8BitDo Pro 2, Safety Strap oraz abonamentu holoride.
Załóż okulary i odetnij się od rzeczywistości: technologia holoride, połączona z samochodem przez Bluetooth, wykorzystuje dane dotyczące ruchu samochodu, aby zaoferować pasażerom na tylnej kanapie fascynujące przeżycia.
Nawet gdy pasażerowie pokonują codziennie tę samą trasę, z okularami VR jest ona za każdym razem trochę inna, gdyż w realnym świecie każda podróż też przebiega trochę inaczej.
Załóż okulary i odetnij się od rzeczywistości: technologia holoride, połączona z samochodem przez Bluetooth, wykorzystuje dane dotyczące ruchu samochodu, aby zaoferować pasażerom na tylnej kanapie fascynujące przeżycia.
Nawet gdy pasażerowie pokonują codziennie tę samą trasę, z okularami VR jest ona za każdym razem trochę inna, gdyż w realnym świecie każda podróż też przebiega trochę inaczej.
Obecnie holoride oferuje dziesięć gier z zakresu Entertainment i Edutainment (treści edukacyjne w formacie rozrywkowym). Ellada Kaufhold opisuje całość jako ekscytującą jazdę kolejką górską. „holoride wprowadza do samochodu wrażenia rodem z parku rozrywki” – mówi. Prowadzenie samochodu sprawia Kaufhold przyjemność, ale czasem lubi usiąść na tylnym siedzeniu, aby przetestować ofertę holoride i zrelaksować się. Lubi streamingować filmy lub seriale przez aplikację holoride. „Oprócz funkcji smartphone mirroring*, która umożliwia oglądanie treści na przykład w YouTube lub w mediach społecznościowych, w przyszłości dostępnych będzie więcej interesujących funkcji dla streamingowania treści video” – dodaje Kaufhold. „To, co uważam za interesujące, to fakt, że można korzystać z treści interaktywnych i pasywnych. Szczególnie w krajach azjatyckich stanie się to popularne, gdyż tam tradycyjnie o wiele więcej osób podróżuje na tylnych siedzeniach” – wyjaśnia i myśli o ćwiczeniach medytacyjnych i relaksacyjnych. „Mindfulness to kolejna dziedzina, której doświadczanie umożliwiamy dzięki holoride.” „Motoverse” – tak holoride nazywa kosmos, który jest stopniowo rozszerzany i z którego jako użytkownik może czerpać, to fascynująca obietnica.
Wraz z rozwojem indywidualnej mobilności mogłyby rozwijać się też możliwości, jakie Audi oferuje dzięki holoride. Kaufhold ma tutaj na myśli szanse, które przyniosą ze sobą przyszłe rozwiązania w zakresie automatyzacji jazdy. „Ale zanim tak się stanie, siedzisz zrelaksowany na tylnym siedzeniu i zatapiasz w wybranych przez siebie treściach. To bardzo dobry środek na chorobę lokomocyjną” – stwierdza Kaufhold.
W Audi Q8 Sportback e-tron* technologia holoride jest dostępna podobnie jak we wszystkich modelach Audi, które zjeżdżają z taśmy produkcyjnej z trzecią generacją modułowego systemu Infotainment z najnowszym klastrem oprogramowania.
W Audi Q8 Sportback e-tron* technologia holoride jest dostępna podobnie jak we wszystkich modelach Audi, które zjeżdżają z taśmy produkcyjnej z trzecią generacją modułowego systemu Infotainment z najnowszym klastrem oprogramowania.