Na drogach wielopasmowych oraz w mieście system pomaga w utrzymaniu stałej odległości od samochodu jadącego z przodu oraz w utrzymaniu samochodu na pasie ruchu. To znacznie poprawia komfort jazdy, np. podczas długich podróży i w ruchu miejskim o dużym natężeniu. Zintegrowany Emergency Assist ostrzega kierowcę w krytycznych sytuacjach, a jeśli nie ma odpowiedzi ze strony kierowcy, przejmuje kontrolę nad samochodem.
Adaptive cruise assist łączy w sobie funkcję adaptacyjnego tempomatu z systemem Active lane assist. Adaptive cruise assist pomaga kierowcy przyspieszyć, zwolnić i utrzymać odpowiednią prędkość i odległość oraz pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu. Zwiększa to komfort jazdy szczególnie podczas długich podróży.
System dostosowuje prędkość i odległość od pojazdu jadącego z przodu i pomaga kierowcy utrzymać samochód na pasie ruchu poprzez korygujące ingerencje w układ kierowniczy. Działa on w zakresie prędkości 0 – 210 km/h. Jednocześnie ustawiona prędkość samochodu pozostaje stała, a system reaguje na ruch jadącego z przodu samochodu, kontrolując odległość od niego. Samochód rusza automatycznie lub po chwilowym zatrzymaniu kierowca rusza samochodem. Dzięki licznym obsługiwanym parametrom adaptive cruise assist bardzo ułatwia jazdę w zakresie prędkości 0 – 210 km/h i w korkach drogowych. Do nieustannego monitorowania obszaru samochodu Adaptive cruise assist korzysta z zamontowanego z przodu czujnika radarowego, przedniej kamery oraz czujników ultradźwiękowych. Jednak ogólną odpowiedzialność za jazdę samochodem zawsze ponosi kierowca, który może również wyłączyć Adaptive cruise assist w dowolnym momencie. Ponadto system jest obsługiwany przez kierownicę z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD), która ma specjalną budowę. Funkcja ta pozwala wykryć, czy kierowca trzyma dłonie na kierownicy, dzięki czemu system sprawdza, czy kierowca poświęca uwagę sytuacji na drodze.
Adaptive cruise assist z emergency assist obejmuje:
- adaptacyjny tempomat
- active lane assist
- emergency assist
Emergency assist to rozszerzenie systemów Adaptive cruise assist oraz ostrzeżenia o opuszczenia pasa ruchu. W ramach swoich możliwości fizycznych wykrywa on bezczynność kierowcy. W takich sytuacjach system wysyła kierowcy ostrzeżenie optyczne, akustyczne i haptyczne. Gdy kierowca nie zareaguje, system przejmie kontrolę nad samochodem, automatycznie wyhamowując go aż do zatrzymania na własnym pasie ruchu. Włączone zostaną światła awaryjne.
Uwaga: System działa tylko w ramach własnych możliwości i stanowi jedynie wsparcie dla kierowcy. Jednak to kierowca ponosi ostateczną odpowiedzialność, dlatego też musi on być zawsze skupiony na prowadzeniu samochodu.
Funkcja ta może być różna w zależności od dostępności w różnych krajach i konfiguracji samochodu.