Acquire

Pakiet systemów wspomagających Trasa

Pakiet systemów wspomagających Trasa to atrakcyjne zestawienie systemów, dzięki którym długa podróż będzie bardziej komfortowa. Należą do nich m.in. adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach, Audi active lane assist i przewidujący asystent efektywności

obejmuje:

adaptive cruise control (ACC) wraz z funkcją Stop&Go
w granicach swojego działania od 20 do 250 km/h automatycznie utrzymuje odległość od jadącego z przodu pojazdu, przyspieszając lub hamując. Do wyboru jest pięć stopni odległości. Dodatkowo sposób przyspieszania i regulacji może zostać ustawiony w Audi drive select. W przypadku S tronic lub tiptronic funkcja Stop&Go umożliwia samodzielne zatrzymanie i automatyczne ponowne ruszenie na życzenie kierowcy. W zależności od wybranego silnika także z manualną skrzynią biegów samochód może w trybie Stop&Go automatycznie zatrzymać się, gdy kierowca wciśnie sprzęgło. ACC w stojącym samochodzie pozostaje aktywny. Jednak kierowca musi sam ruszyć samochodem. Po ruszeniu funkcja ACC z powrotem działa. Obsługa oddzielną dźwignią przy kierownicy

Asystent jazdy w korkach
W samochodach z S tronic lub tiptronic asystent jazdy w korkach wspiera kierowcę w kierowaniu samochodem przy prędkości od 0 do 65 km/h. W przypadku manualnej skrzyni biegów kierowca musi obsługiwać sprzęgło i zmieniać biegi. W granicach możliwości systemu rozpoznaje on linie ograniczające pasy jezdni, ewentualne przeszkody przy krawędzi, samochody na sąsiednich pasach oraz poruszające się przed Audi. Na podstawie tych informacji system tworzy wirtualny tor jazdy i prowadzi po nim samochód. Dzięki uwzględnieniu wielu parametrów, asystent jazdy w korkach pozwala na wygodną i naturalną jazdę po zatłoczonych drogach. Przy prędkości powyżej 65 km/h Active lane assist pomaga kierowcy utrzymać pas ruchu.

Przewidujący asystent efektywności
w połączeniu z MMI Navigation lub MMI Navigation plus z MMI touch, adaptive cruise control wykorzystuje także dane przewidującego asystenta efektywności i z wyprzedzeniem reguluje prędkość także bez jadącego z przodu pojazdu. System wykorzystuje w tym celu dane nawigacji odnośnie promieni zakrętów (asystent zakrętów), wjazdów na teren zabudowany i ograniczeń prędkości (asystent ograniczenia prędkości). Wykorzystywane są także dane współpracującego z kamerą systemu rozpoznawania znaków drogowych. Przewidujący asystent efektywności odpowiednio zarządza fazami napędzania przez silnik i toczenia się, by zmniejszyć zużycie paliwa, także w trybie ACC.

Audi pre sense front
uzupełnia Audi pre sense city (wyposażenie seryjne) o funkcję ostrzegania przed kolizją z innymi pojazdami oraz przyhamowanie w całym zakresie prędkości do 250 km/h. Audi pre sense front można skonfigurować w MMI menu Car.

Asystent omijania
dodatkowo wspiera kierowcę ingerencją w układ kierowniczy przy krytycznych manewrach omijania. W tym celu, w granicach możliwości systemu, na podstawie odległości, szerokości oraz przesunięcia poprzecznego znajdującego się z przodu pojazdu określany jest optymalny tor omijania. System aktywuje się po rozpoznaniu grożącej kolizji oraz gdy kierowca zainicjuje manewr omijania.

Asystent skrętu w lewo
w granicach możliwości systemu przy skręcaniu w lewo monitoruje ruch samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Jeżeli przy manewrze skręcania system zidentyfikuje krytyczną sytuację, automatycznie zainicjuje hamowanie. System aktywuje się, gdy kierowca włączy kierunkowskaz i ruszy (do prędkości maksymalnej 10 km/h).

Audi active lane assist
Asystent utrzymania pasa ruchu: ułatwia utrzymanie toru jazdy przy prędkości od ok. 65 do 250 km/h Jeżeli system jest włączony i gotowy do pracy, a kierowca nie włączy kierunkowskazu, Audi active lane assist pomaga utrzymać tor ruchu delikatnymi ingerencjami w układ kierowniczy. Kierowca może wybrać, czy system ma korygować tor ruchu w sposób ciągły, czy zadziałać dopiero tuż przed przekroczeniem linii ograniczającej pas ruchu (możliwość wyboru wczesnej/późnej ingerencji); dodatkowo możliwość ustawienia wibracji kierownicy.

Współpracujący z kamerą system rozpoznający znaki drogowe*
rozpoznaje i wyświetla znaki zakazu wyprzedzania i ograniczenia prędkości, w tym także czasowe ograniczenia (np. na autostradach). W granicach możliwości systemu rozpoznaje również początek i koniec autostrady, drogi ekspresowe, miejscowości oraz strefy uspokojonego ruchu i wyświetla informację o odpowiednim ograniczeniu prędkości. Dodatkowo, w granicach możliwości systemu, informacje wyświetlane są w zależności od sytuacji, na przykład w przypadku opadów atmosferycznych, ograniczeń prędkości zależnych od pory dnia oraz ograniczeń dla pojazdów holujących przyczepy (przy fabrycznym haku holowniczym.) Jeżeli znak drogowy znajduje się poza zasięgiem widoczności kamery, system korzysta z danych nawigacyjnych MMI Navigation. Informacje o rozpoznanych znakach drogowych wyświetlane są automatycznie na wyświetlaczu wielofunkcyjnym lub na Audi virtual cockpit i można je skonfigurować przy użyciu kierownicy wielofunkcyjnej. Możliwe jest wyświetlanie maksymalnie trzech znaków drogowych lub najbardziej aktualnego znaku jako dodatkowego elementu przy innym systemie (np. cyfrowym wskaźniku prędkości). System ma wyłącznie informacyjny charakter. W MMI można dodatkowo wybrać funkcję ostrzegania w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości.

Audi pre sense city
System w granicach swoich możliwości przy prędkości do ok. 85 km/h może rozpoznać grożącą kolizję z pojazdami lub pieszymi. W przypadku rozpoznania niebezpieczeństwa system ostrzega kierowcę optycznie, akustycznie i ewentualnie szarpnięciem hamulców. W razie konieczności może zainicjować hamowanie w celu redukcji prędkości, co w niektórych sytuacjach pozwala uniknąć wypadku.

* W zależności od dostępności w danym kraju

Prosimy pamiętać, że wszystkie systemy pracują tylko w granicach swoich możliwości i wspierają kierowcę, jednak kierowca nadal pozostaje odpowiedzialny za swoje reakcje za kierownicą.
Twoje korzyści
  • pomaga kierowcy utrzymać odległość od jadącego z przodu pojazdu
  • ułatwia poruszanie się w korkach
  • ostrzega przed kolizją i inicjuje prewencyjne działania chroniące pasażerów