• Nowe Q3 Sportback
    Nowe Q3 Sportback
    Cena: od 139 900 PLN Z ratą: od 1 071 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • SQ5 TDI
    SQ5 TDI
    Cena: od 341 900 PLN Z ratą: od 3 419 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
  • Q5 TFSI e
    Q5 TFSI e
    Konfiguracja tego modelu nie jest jeszcze dostępna.
  • Nowe SQ7
    Nowe SQ7
    Cena: od 449 900 PLN
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • Q7
    Q7
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • Nowe SQ8
    Nowe SQ8
    Cena: od 497 400 PLN Z ratą: od 4 389 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
Inicjatywa Audi określa kluczowe terminy mobilności w mieście przyszłości > 05 > 2017 > Aktualności > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Aktualności

  • Smart_City_big.jpg
Smart_City_big.jpg

Inicjatywa Audi określa kluczowe terminy mobilności w mieście przyszłości.

Audi, wraz z władzami miejskimi oraz instytucjami gospodarczymi i naukowymi, powołało do życia grupę roboczą i stworzyło katalog pojęć dla miasta przyszłości. Specyfikacja DIN precyzyjnie określa ponad 200 pojęć związanych z techniką motoryzacyjną, stworzonych dla "inteligentnej, indywidualnej mobilności miejskiej". Tylko w ten sposób można zagwarantować, że urbaniści, podczas projektowania inteligentnego miasta jutra (Smart City), będą brać pod uwagę sygnały płynące z interdyscyplinarnych procesów typu "research and developement". Koncern z Ingolstadt jest przekonany, że miasta będą zyskiwać na inteligentnych samochodach, jeżeli stworzą odpowiednie struktury i miejsca połączeń.

Czym jest "jazda bez kierowcy"? Co kryje się pod pojęciem „inteligentna infrastruktura”? Jak dokładnie wygląda "autonomiczne parkowanie"? Płynna i zrównoważona mobilność w obszarach miejskich jest celem wszystkich urbanistów. Dlatego specyfikacja norm DIN 91340 precyzuje, co oznacza "car sharing" (współdzielenie auta), "ride hailing" (transport pasażerski) czy "fleet services" (usługa dla flot). Znajdują się w niej również takie określenia jak "drop-off areas" (miejsca dla wysiadających), gdzie kierowcy będą wysiadać, zanim ich auto samo zaparkuje.
Miejskie "Hubs" (huby), czyli nowe węzły komunikacyjne, mają zapraszać do przesiadania się na inne środki lokomocji. Zgodnie z definicją miasto jest "smart", jeżeli zręcznie radzi sobie z problemami i znajdowaniem rozwiązań. Samochód natomiast określa się mianem "inteligentny", gdy jest "w wysokim stopniu zautomatyzowanym systemem z dużą ilością danych wejściowych i kompleksową logiką sterowania". Auto przyszłości wkomponowuje się więc idealnie w projekty komunikacyjne miasta cyfrowo podłączonego do sieci.

Oprócz Niemieckiego Instytutu Normalizacyjnego (DIN), w inicjatywie Audi wzięli udział przedstawiciele nauki (ETH Zurych), miast (Düsseldorf, Erfurt, Hamburg, Monachium), przemysłu (VW Nutzfahrzeuge), Niemieckie Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) oraz organizacje związane z miastami. Norma DIN SPEC 91340 jest skierowana do wszystkich podmiotów zajmujących się mobilnością miejską i dąży do stworzenia nowych modeli współpracy. Drukowana publikacja "DIN SPEC 91340 – terminologia inteligentnej, indywidualnej mobilności miejskiej" wydana została przez wydawnictwo Beuth Verlag i tam również można ją zamówić.