• A8 L
    A8 L
    Cena: od 439 400 PLN Z ratą: od 4 396 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 5,9–5,6 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 156–148 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • SQ5 TFSI
    SQ5 TFSI
    Audi SQ5 TFSI z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich pod poniższym adresem:
    Wyszukiwarka samochodów nowych dostępnych u dealerów
Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler podczas kongresu ONZ w Genewie mówi o sztucznej inteligencji > 06 > 2017 > Aktualności > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Aktualności

  • prezes-zarzadu-audi-ag-rupert-stadler.jpg
prezes-zarzadu-audi-ag-rupert-stadler.jpg

Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler podczas kongresu ONZ w Genewie mówi o sztucznej inteligencji.

Prezes zarządu Audi AG, prof. Rupert Stadler, podczas konferencji zorganizowanej pod auspicjami ONZ, wygłosił przemówienie dotyczące korzyści dla ludzkości wiążących się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W swym inauguracyjnym wykładzie, prof. Stadler zaznaczył, że zautomatyzowane prowadzenie samochodu jest z pewnością ogromną szansą na poprawę naszego życia. Ostrzegł jednak przed zbyt wygórowanymi oczekiwaniami w tej kwestii. „Od autonomicznego samochodu oczekujemy prawidłowych decyzji przede wszystkim w sytuacji, gdy wypadek jest już nieunikniony. Jednak taka „podbramkowa” sytuacja nie może być rozwiązana ani przez człowieka, ani przez maszynę. Stąd, obok kwestii prawnych, trzeba wziąć pod rozwagę również kwestie etyczne dotyczące wykorzystania takich rozwiązań technicznych” – powiedział prezes Stadler. W ten sposób podkreślił istotność rozpoczęcia takiego dyskursu.

Podczas pierwszego tego typu kongresu, zatytułowanego „AI for Good Global Summit”, przed audytorium złożonym z ekspertów ONZ, prezes zarządu Audi AG powiedział również: „musimy zapoczątkować dyskusję, która obejmie wszystkie społeczeństwa przyglądające się jak dotąd kwestiom automatycznej czy autonomicznej jazdy, a skupiającą się na problemach prawnych i etycznych tego zjawiska.” Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence – AI) postrzegana jest przez naukowców i specjalistów ze świata przemysłu, jako kluczowa technika automatycznego i autonomicznego prowadzenia pojazdu. Wspiera samochód w procesie przewidywania zdarzeń, interpretowania otoczenia i podejmowania na tej bazie odpowiednich decyzji. Trzeba tu jednak postawić sobie jasne pytanie: kto jest odpowiedzialny w takim przypadku za spowodowanie wypadku? Jak powinien zachowywać się autonomicznie poruszający się samochód w sytuacji nieuniknionego zagrożenia? Profesor Stadler dodaje: „Bierzemy pod uwagę poważne zastrzeżenia biegnące ze strony opinii publicznej i podejmujemy wyzwania związane z tym problemem.”

Od dwóch lat działa już stworzony przez Audi interdyscyplinarny projekt naukowo-techniczny nazwany „beyond”. Grupuje on znanych ekspertów z całego świata, zajmujących się sztuczną inteligencją na polach nauki i biznesu. Inicjatywa ta skupia się na społecznych efektach implementacji sztucznej inteligencji nie tylko w autonomicznych samochodach, ale również w świecie pracy przyszłości. W spotkaniu w Genewie biorą udział filozofowie, psycholodzy, eksperci prawa, eksperci ze świata informatyki i przedsiębiorcy reprezentujący start-up’y. Podczas warsztatu poświęconego prawnym i etycznym problemom autonomicznej jazdy, eksperci Audi spotkali się m.in. z Iyad’em Rahwan’em i z Kate Darling z MIT Media Lab, z Luciano Floridim z Oxford University oraz z Bryant’em Walker Smith’em z University of South Carolina. Pokazując się w tak zacnym gronie podczas kongresu „AI for Good Global Summit”, projekt „beyond” włącza się w publiczną dyskusję związaną z tymi tematami. „Przemysł samochodowy nie jest w stanie sam odpowiedzieć na etyczne i prawne pytania związane z automatyczną i autonomiczną jazdą” – podkreśla prezes Stadler. „Świat nauki, biznesu, polityki i całe społeczeństwa, muszą tu ściśle współpracować.” Projekt Audi ma w związku z tym zamiar zaangażować do dalszych prac media i liderów opinii.

Kolejnym tematem, na którym skupiają się działania projektu „beyond”, jest przyszłość świata pracy w dobie sztucznej inteligencji. „Potrzebujemy bardziej zróżnicowanego rozumienia, w jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia nasz rynek pracy” – mówi Stadler, odnosząc się w ten sposób do podstawowych mechanizmów rynku pracy, a także do konkretnych działań prowadzonych już w przedsiębiorstwach. „Naszym celem jest doprowadzenie do doskonałej współpracy człowieka z maszyną” – podkreśla. Idea montażu modularnego, do którego nie potrzeba linii produkcyjnej, jest najlepszym przykładem, jak taka interakcja mogłaby wyglądać w fabryce przyszłości.

„Musimy jasno i wyraźnie zaznaczyć, że sztuczna inteligencja została stworzona po to, by przynosić korzyści społeczeństwu” – powiedział Stadler. „To, jak zmieni ona nasze życie, zależy wyłącznie od nas i od sposobu w jaki wykorzystywać będziemy jej potencjał.”

Organizatorami genewskiego spotkania jest agenda ONZ - Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna (ITU) odpowiedzialna za technologie informatyczne i komunikacyjne oraz założona przez Petera Diamandisa fundacja XPRIZE. Pierwszy tego typu, trzydniowy szczyt, zwołano w celu wywołania dyskusji ekspertów nad potencjałem sztucznej inteligencji i jej wpływem na rozwiązywanie globalnych problemów.