• A1 Sportback
    A1 Sportback
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 5,3–3,9 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 123–102 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi A1 Sportback z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • A3 Sportback RM 2018
    A3 Sportback RM 2018
    Cena: od 110 600 PLN Z ratą: od 1 106 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 5,5–5,0 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 125–115 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • A3 Limousine RM 2019
  • A3 Limousine RM 2018
    A3 Limousine RM 2018
    Cena: od 113 600 PLN Z ratą: od 1 136 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 5,5–5,0 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 124–113 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • S3 Sportback
    S3 Sportback
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,1–6,9 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 164–159 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi S3 Sportback z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • S3 Limousine
    S3 Limousine
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,1–6,9 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 164–159 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi S3 Limousine z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 3 Sportback
    RS 3 Sportback
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,4–8,3 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 192–189 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS 3 Sportback z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 3 Limousine
    RS 3 Limousine
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,4–8,3 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 191–188 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS3 Limousine z zroku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • A4 Limousine RM 2018
    A4 Limousine RM 2018
    Cena: od 155 100 PLN Z ratą: od 1 551 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 6,5–3,8 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 146–99 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • A4 Avant RM 2019
    A4 Avant RM 2019
    Konfiguracja modelu jest jeszcze niedostępna.
  • A4 Avant RM 2018
    A4 Avant RM 2018
    Cena: od 162 700 PLN Z ratą: od 1 627 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 6,6–4,0 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 150–104 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • A4 allroad quattro
    A4 allroad quattro
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 6,8–4,9 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 154–127 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi A4 allroad quattro z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • S4 Limousine
    S4 Limousine
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,7–7,5 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 174–170 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi S4 Limousine z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • S4 Avant
    S4 Avant
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,9–7,7 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 179–175 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi S4 Avant z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 4 Avant
    RS 4 Avant
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,8 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 200–199 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS 4 Avant z roku modelowego (2018) jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • A5 Sportback
    A5 Sportback
    Cena: od 172 000 PLN Z ratą: od 1 720 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 6,5–4,2 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 148–109 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • S5 Coupé
    S5 Coupé
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,7–7,5 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 174–170 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi S5 Coupe z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • S5 Sportback
    S5 Sportback
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,7–7,5 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 174–170 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi S5 Sportback z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 5 Coupé
    RS 5 Coupé
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,7 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 197 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS 5 Coupé z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • Nowe A6 Avant
    Nowe A6 Avant
    Cena: od 218 600 PLN Z ratą: od 2 187 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 5,9–4,5 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 155–119 g/km
  • A6 allroad quattro
    A6 allroad quattro
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 6,5–5,6 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 172–149 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi A6 allroad quattro z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 6 Avant performance
    RS 6 Avant performance
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 9,6 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 223 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS Avant Performance z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • A6 Limousine C7
    A6 Limousine C7
    Audi A6 Limousine z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • A6 Avant C7
    A6 Avant C7
    Audi A6 Avant C7 z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • A8 L
    A8 L
    Cena: od 432 500 PLN Z ratą: od 4 327 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 5,9–5,6 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 156–148 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • Q3
    Q3
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 7,2–4,4 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 168–116 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi Q3 z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • SQ5 TFSI
    SQ5 TFSI
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,5–8,3 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 195–189 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi SQ5 TFSI z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • TT RS Coupé
    TT RS Coupé
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,4–8,2 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 192–187 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • R8 Spyder
    R8 Spyder
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi R8 Spyder z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 3 Limousine
    RS 3 Limousine
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,4–8,3 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 191–188 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS3 Limousine z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 4 Avant
    RS 4 Avant
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,8 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 200–199 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS4 Avant z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 5 Coupé
    RS 5 Coupé
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,7 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 197 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS5 Coupe z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 6 Avant
    RS 6 Avant
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 9,6 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 223 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
    Audi RS6 Avant Performance z roku modelowego 2018 jest już niedostępne do indywidualnej konfiguracji. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą samochodów wyprodukowanych, dostępnych do odbioru w salonach dealerskich.
  • RS 6 Avant performance
    RS 6 Avant performance
    Cena: od 577 000 PLN Z ratą: od 5 772 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 9,6 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 223 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • TT RS Coupé
    TT RS Coupé
    Zużycie paliwa (tryb mieszany): 8,4–8,2 l/100 km
    Emisja CO2 (tryb mieszany): 192–187 g/km
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler podczas kongresu ONZ w Genewie mówi o sztucznej inteligencji > 06 > 2017 > Aktualności > Audi Polska | Przewaga dzięki technice

Aktualności

  • prezes-zarzadu-audi-ag-rupert-stadler.jpg
prezes-zarzadu-audi-ag-rupert-stadler.jpg

Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler podczas kongresu ONZ w Genewie mówi o sztucznej inteligencji.

Prezes zarządu Audi AG, prof. Rupert Stadler, podczas konferencji zorganizowanej pod auspicjami ONZ, wygłosił przemówienie dotyczące korzyści dla ludzkości wiążących się z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W swym inauguracyjnym wykładzie, prof. Stadler zaznaczył, że zautomatyzowane prowadzenie samochodu jest z pewnością ogromną szansą na poprawę naszego życia. Ostrzegł jednak przed zbyt wygórowanymi oczekiwaniami w tej kwestii. „Od autonomicznego samochodu oczekujemy prawidłowych decyzji przede wszystkim w sytuacji, gdy wypadek jest już nieunikniony. Jednak taka „podbramkowa” sytuacja nie może być rozwiązana ani przez człowieka, ani przez maszynę. Stąd, obok kwestii prawnych, trzeba wziąć pod rozwagę również kwestie etyczne dotyczące wykorzystania takich rozwiązań technicznych” – powiedział prezes Stadler. W ten sposób podkreślił istotność rozpoczęcia takiego dyskursu.

Podczas pierwszego tego typu kongresu, zatytułowanego „AI for Good Global Summit”, przed audytorium złożonym z ekspertów ONZ, prezes zarządu Audi AG powiedział również: „musimy zapoczątkować dyskusję, która obejmie wszystkie społeczeństwa przyglądające się jak dotąd kwestiom automatycznej czy autonomicznej jazdy, a skupiającą się na problemach prawnych i etycznych tego zjawiska.” Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence – AI) postrzegana jest przez naukowców i specjalistów ze świata przemysłu, jako kluczowa technika automatycznego i autonomicznego prowadzenia pojazdu. Wspiera samochód w procesie przewidywania zdarzeń, interpretowania otoczenia i podejmowania na tej bazie odpowiednich decyzji. Trzeba tu jednak postawić sobie jasne pytanie: kto jest odpowiedzialny w takim przypadku za spowodowanie wypadku? Jak powinien zachowywać się autonomicznie poruszający się samochód w sytuacji nieuniknionego zagrożenia? Profesor Stadler dodaje: „Bierzemy pod uwagę poważne zastrzeżenia biegnące ze strony opinii publicznej i podejmujemy wyzwania związane z tym problemem.”

Od dwóch lat działa już stworzony przez Audi interdyscyplinarny projekt naukowo-techniczny nazwany „beyond”. Grupuje on znanych ekspertów z całego świata, zajmujących się sztuczną inteligencją na polach nauki i biznesu. Inicjatywa ta skupia się na społecznych efektach implementacji sztucznej inteligencji nie tylko w autonomicznych samochodach, ale również w świecie pracy przyszłości. W spotkaniu w Genewie biorą udział filozofowie, psycholodzy, eksperci prawa, eksperci ze świata informatyki i przedsiębiorcy reprezentujący start-up’y. Podczas warsztatu poświęconego prawnym i etycznym problemom autonomicznej jazdy, eksperci Audi spotkali się m.in. z Iyad’em Rahwan’em i z Kate Darling z MIT Media Lab, z Luciano Floridim z Oxford University oraz z Bryant’em Walker Smith’em z University of South Carolina. Pokazując się w tak zacnym gronie podczas kongresu „AI for Good Global Summit”, projekt „beyond” włącza się w publiczną dyskusję związaną z tymi tematami. „Przemysł samochodowy nie jest w stanie sam odpowiedzieć na etyczne i prawne pytania związane z automatyczną i autonomiczną jazdą” – podkreśla prezes Stadler. „Świat nauki, biznesu, polityki i całe społeczeństwa, muszą tu ściśle współpracować.” Projekt Audi ma w związku z tym zamiar zaangażować do dalszych prac media i liderów opinii.

Kolejnym tematem, na którym skupiają się działania projektu „beyond”, jest przyszłość świata pracy w dobie sztucznej inteligencji. „Potrzebujemy bardziej zróżnicowanego rozumienia, w jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia nasz rynek pracy” – mówi Stadler, odnosząc się w ten sposób do podstawowych mechanizmów rynku pracy, a także do konkretnych działań prowadzonych już w przedsiębiorstwach. „Naszym celem jest doprowadzenie do doskonałej współpracy człowieka z maszyną” – podkreśla. Idea montażu modularnego, do którego nie potrzeba linii produkcyjnej, jest najlepszym przykładem, jak taka interakcja mogłaby wyglądać w fabryce przyszłości.

„Musimy jasno i wyraźnie zaznaczyć, że sztuczna inteligencja została stworzona po to, by przynosić korzyści społeczeństwu” – powiedział Stadler. „To, jak zmieni ona nasze życie, zależy wyłącznie od nas i od sposobu w jaki wykorzystywać będziemy jej potencjał.”

Organizatorami genewskiego spotkania jest agenda ONZ - Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna (ITU) odpowiedzialna za technologie informatyczne i komunikacyjne oraz założona przez Petera Diamandisa fundacja XPRIZE. Pierwszy tego typu, trzydniowy szczyt, zwołano w celu wywołania dyskusji ekspertów nad potencjałem sztucznej inteligencji i jej wpływem na rozwiązywanie globalnych problemów.