Acquire
Audi Summit

Audi Summit Barcelona:
Światowe premiery udowadniają przewagę czterech pierścieni.

Podczas pierwszego w historii Audi Summit odbywającego się dziś w Barcelonie, marka premium rodem z Ingolstadt przedstawia całą gamę innowacji, będących potwierdzeniem drogi Audi do przekształcenia się w cyfrowy koncern samochodowy. Stolica Katalonii jest dziś sceną największego w historii marki wydarzenia, podczas którego ponad 2000 gości z całego świata jest świadkami premiery nowego Audi A8 i ma możliwość doświadczenia wielu innych, technicznych
i technologicznych innowacji spod znaku czterech pierścieni. Na ekspozycji towarzyszącej zjazdowi zapoznać się można z nowymi koncepcjami Audi dotyczącymi indywidualnej mobilności odpowiednimi dla współczesnej nam „ery cyfrowej” oraz projektami przyszłości: zrównoważoną środowiskowo produkcją, lekką konstrukcją, systemami connectivity, autonomiczną jazdą
i cyfrowymi usługami.

Gwiazdą godzinnej prezentacji ponad siedemdziesięciu pojazdów, jest bez wątpienia nowe Audi A8. To już czwarta generacja flagowego modelu
z Ingolstadt. Jego zupełnie nowy język stylistyczny odzwierciedla nową twarz marki oraz jej pionierskie rozwiązania techniczne czyniące z Audi pierwszego w świecie producenta samochodów segmentu premium prezentującego w pełni zelektryfikowane serie modelowe. Nowe Audi A8, jest samochodem typu mild-hybrid wyposażonym w 48-voltową centralną sieć elektryczną. Dzięki niej, auto może poruszać się w trybie „żeglowania”
z wyłączonym silnikiem i rozłączonym napędem. Wyposażono je również w rozbudowany system start-stop
i w zaawansowany układ rekuperacji energii podczas hamowania. Nowe Audi A8 jest też pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem, przygotowanym z myślą o jeździe zautomatyzowanej. W sytuacji korka na autostradzie auto może przejąć zadanie prowadzenia,
o ile prędkość pojazdu nie przekroczy 60 km/h. W tym czasie, kierowca może zająć się zupełnie innymi czynnościami.

Podczas Audi Summit swą premierę ma również cała gama rozwiązań, nazwanych, jako całościowy zbiór, systemami Audi AI. Audi AI, to submarka przeznaczona dla koncepcji spod znaku Audi opisanych trzema hasłami: autonomia, inteligencja, innowacja. Rozwiązania Audi AI z użyciem tzw. sztucznej inteligencji, czynią łatwiejszym życie podróżujących samochodem ludzi, a samą podróż znacznie bezpieczniejszą. Audi przyszłości będzie się ciągle uczyć nowych rzeczy i zadań, powiększać swoje możliwości, a technika dostosowywać się będzie do indywidualnych potrzeb człowieka. Audi AI będzie również, niczym konsjerż, sugerować skorzystanie z odpowiednich w danym momencie usług i rezerwować je,
o ile pasażerowie wyrażą taką chęć. „Vorsprung – Przewaga, to obietnica przyszłości.

Audi AI wspiera kierowcę, myśli wraz z nim, a nawet czasem za niego, zwiększając zakres jego niezależności” – podkreśla Ruper Stadler, prezes zarządu Audi AG w swoim przemówieniu wygłoszonym podczas Audi Summit. „W samochodach, które same się prowadzą, pojęcie „premium” oznacza wyjaśnienie w jaki sposób najlepiej i najbardziej efektywnie zarządzam swoim czasem. Dzięki naszym produktom zapewniamy, że jest to możliwe, bez względu na to, czy chcę się w tym czasie zrelaksować, popracować, czy spędzić te cenne chwile z rodziną czy przyjaciółmi.”

Szersze użycie sztucznej inteligencji otwiera zupełnie nowy wymiar wydajności zarówno samochodów, jak i całego łańcucha wartości. W myśl założeń cyfrowego koncernu samochodowego, Audi digitalizuje wszystkie procesy zachodzące wewnątrz firmy, od etapu projektowania z użyciem wirtualnej rzeczywistości, przez produkcję wykorzystującą inteligentne roboty, aż po sprzedaż korzystającą ze zdobyczy cyfrowych technologii. Pokazy, warsztaty i odczyty, które mają dziś miejsce w centrum wystawienniczym katalońskiej metropolii, wprost wyrażają ambicje marki na tym polu.
W atmosferze nieustannie pulsującego, wielkiego miasta, Audi przedstawia perspektywę inteligentnej fabryki, w której poszczególne etapy produkcji, niegdyś „przypisane” do rytmu taśmy produkcyjnej, są teraz cyfrowo połączone
i zsynchronizowane przez nowy proces produkcyjny Audi. Przykład: bezosobowe systemy transportujące pozwolą na niezależne przemieszczanie samochodów w trakcie produkcji do wolnych w danym momencie stanowisk systemu montażu modułowego. Zmiana jest o tyle ważna, że w tak zaprojektowanym systemie montażu modułowego to człowiek, a nie maszyna wyznacza rytm pracy.

Cyfrowa rewolucja objęła w swe władanie ponad 10 tysięcy metrów kwadratowych centrum wystawienniczego
w Barcelonie. Jej oddziaływanie poczuć można już wtedy, gdy klient przymierza się do kupna nowego samochodu. Okulary VR (virtual reality) dostępne w wybranych salonach sprzedaży Audi, pozwalają na indywidualną konfigurację wymarzonego samochodu. Cyfrowa rewolucja da też
o sobie znać, gdy w przyszłości korzystać będziemy z usługi „Audi on demand”. Koncern z Ingolstadt zakłada, że do roku 2020, usługa wypożyczania samochodów marki Audi z użyciem aplikacji na smartfona, dostępna będzie na piętnastu największych rynkach całego świata. Zwiedzający Audi Summit mogą również zaczerpnąć wiedzy od badaczy trendów skupionych w projekcie Audi Innovation Research, mających swe biura w Pekinie i w San Francisco, w jaki sposób marka segmentu premium identyfikuje współczesne, cyfrowe trendy i w jaki sposób implementuje je w przyszłościowe produkty i usługi.

W społeczeństwach, dla których równowaga środowiskowa jest niezmiernie ważna, Audi podąża za takimi trendami wprowadzając tzw. „zielone innowacje” chroniące klimat i środowisko. Jednym z przykładowych rozwiązań tego typu jest przełomowa technika gromadzenia CO2, czyli proces usuwania dwutlenku węgla z powietrza. Zgromadzony w ten sposób dwutlenek węgla jest później wykorzystywany do produkcji innowacyjnych paliw, np. syntetycznego Audi e-gazu, a nawet do produkcji napojów gazowanych.

Dla przyszłościowych systemów mobilności Audi niezmiernie ważne są również elektryczne systemy napędowe. Do roku 2020 gama modelowa Audi zawierać będzie trzy atrakcyjne stylistycznie i wydajne samochody elektryczne. W roku 2018, w fabryce Audi w Brukseli ruszy produkcja neutralnego pod względem zużycia CO2 modelu Audi e-tron. Wszystko pod hasłem „czyste samochody z czystych fabryk”.

„Dla nas, związanych z Audi, Vorsprung-Przewaga, to o wiele więcej niż tylko samochód” – podkreśla Dietmar Voggenreiter, szef sprzedaży
i marketingu Audi AG. „Wszystko co robimy ma jeden cel: uczynić łatwiejszym życie klientów. Damy im więcej czasu, zbliżymy ich do środowiska
i będziemy im oferować jeszcze więcej zrównoważonych rozwiązań i unikatowych doświadczeń”.