Acquire

Spojrzenie na stylistykę projektowania Audi

Lata 2017 i 2018 to dla Audi wejście w nową erę. W nowym Centrum Stylistyki Audi w Ingolstadt, otwartym w grudniu 2017 roku i zatrudniającym blisko 600 osób, wdrażany jest innowacyjny proces projektowania, tzw. cyfrowa manufaktura. Jest to połączenie najnowocześniejszych wizualizacji CAD i 3D z tradycją ręcznego tworzenia modeli. W ten sposób zostało zaprojektowane nowe Audi A7 Sportback, które spełnia stylistyczne obietnice przedstawione w poniższym procesie projektowym.

Proces projektowy Audi składa się z pięciu istotnych etapów. Rozpoczyna się fazą tworzenia portfolio i określenia danych stanowiących punkt odniesienia dla rodziny modelowej i różnorodności wariantów danej serii. Kolejny krok to faza wstępna, w której styliści konsultują się
ze specjalistami zajmującymi się zagadnieniami technicznymi związanymi z projektowaniem nowych pojazdów i wspólnie dopasowują wymogi techniczne do życzeń w zakresie stylistyki. Następnie w fazie szkicowania projektu styliści i specjaliści ds. sprzedaży tworzą wspólnie motyw przewodni w formie opisowej i graficznej. Konkretna wizja pojazdu zyskuje formę cyfrową w kolejnej fazie, a potem jest przedstawiana w postaci glinianego modelu w skali 1:1. Ostatnim etapem jest faza ręcznej kreacji modelu – styliści pracujący nad modelem zrobionym z gliny i styliści pracujący w programie CAD tworzą ręcznie gliniany model pojazdu ze wszystkimi stylistycznymi szczegółami, które mogą znaleźć się w pojeździe produkcji seryjnej.

Od idei do gotowego samochodu. Na początku jest doskonały pomysł, na końcu – fascynujący produkt. Dzięki procesowi projektowemu stylistyka i technika zespalają się w nowym modelu Audi A7 jeszcze mocniej. Audi A7 Sportback jest wzorcowym przykładem tego, jak motto marki „Przewaga dzięki technice” można wykorzystać w stylistyce. Audi łączy w swoich samochodach to, co najlepsze, z dwóch światów: cyfrowa manufaktura stylistyki to kombinacja najnowocześniejszych technik wizualizacji i precyzyjnej ręcznej pracy.