Podczas targów CES 2019 w Las Vegas Audi zamienia samochód w platformę doświadczeń virtual reality

Podczas targów Consumer Electronics Show (CES) odbywających się w Las Vegas Audi na nowo definiuje pojęcie rozrywki w samochodzie. W przyszłości pasażerowie tylnego rzędu siedzeń będą mieli możliwość jeszcze bardziej realistycznego doświadczania takich rozrywek jak oglądanie filmów, gry komputerowe czy przeglądanie interaktywnych treści – z użyciem okularów virtual reality.

Marka segmentu premium prezentuje rozwiązanie techniczne łączące w czasie rzeczywistym wirtualne treści z ruchami samochodu. Przykład: gdy auto wchodzi w prawy zakręt, statek kosmiczny widoczny na ekranie robi to samo. Poprzez swą spółkę córkę Audi Electronics Venture GmbH cztery pierścienie zostały współzałożycielem start-upu holoride GmbH, który będzie komercjalizować tę nową formę rozrywki poprzez otwartą platformę, dostępną w przyszłości dla wszystkich producentów z branży motoryzacyjnej oraz dla twórców treści.

„Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run” to powołane do życia przez studio Disney Games and Interactive Experiences doświadczenie z dziedziny virtual reality przeznaczone dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. Pokazując je, Audi demonstruje wciągające, futurystyczne rozwiązanie techniczne. Zakładając okulary VR, pasażer Audi e-tron przenosi się w fantastyczną wizję przestrzeni kosmicznej. Audi e-tron staje się międzygwiezdnym statkiem prowadzonym przez Strażników Galaktyki, a użytkownik przemierza pola asteroidów w towarzystwie Rocketa – postaci, która już wiosną 2019 pojawi się w kolejnym filmie studia Marvel „Avengers: Endgame”. Każdy ruch samochodu znajduje swoje odzwierciedlenie w czasie rzeczywistym. Gdy auto wjeżdża w ciasny zakręt, gracz w wirtualnej rzeczywistości skręca tuż przed nadlatującym z przeciwka statkiem kosmicznym. Jeśli Audi e-tron przyspiesza – kosmiczny pojazd robi to samo.

Współpracująca z Audi firma holoride w ciągu najbliższych trzech lat zamierza wprowadzić na rynek ofertę rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń wykorzystującą dostępne na rynku standardowe modele okularów VR. W dłuższej perspektywie dalszy rozwój infrastruktury Car-to-X może spowodować, że sytuacje drogowe staną się częścią tego doświadczenia: zatrzymanie się na światłach spowodować może niespodziewane przeszkody w trakcie gry, a program edukacyjny może zostać nagle przerwany nieoczekiwanym quizem.