• Nowe Q3 Sportback
    Nowe Q3 Sportback
    Cena: od 139 900 PLN Z ratą: od 1 071 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • SQ5 TDI
    SQ5 TDI
    Cena: od 341 900 PLN Z ratą: od 3 419 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
  • Q5 TFSI e
    Q5 TFSI e
    Konfiguracja tego modelu nie jest jeszcze dostępna.
  • Nowe SQ7
    Nowe SQ7
    Cena: od 449 900 PLN
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • Q7
    Q7
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • Nowe SQ8
    Nowe SQ8
    Cena: od 497 400 PLN Z ratą: od 4 389 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
Predyktywne-aktywne-zawieszenie-we-flagowym-Audi-A8_1180x500.jpg

Predyktywne aktywne zawieszenie we flagowym modelu Audi A8 

Audi oferuje kolejną zaawansowaną technicznie innowację w luksusowej limuzynie A8 – predyktywne aktywne zawieszenie. W zależności od wybranego ustawienia pozwala ono cieszyć się najwyższym komfortem jazdy – niczym w limuzynie z szoferem – albo sztywnym prowadzeniem samochodu sportowego. Na początek predyktywne aktywne zawieszenie dostępne będzie w Audi A8 z benzynowymi silnikami TFSI.

Predyktywne aktywne zawieszenie Audi A8 jest zawieszeniem w pełni aktywnym. Jego elektromechaniczne siłowniki odpowiadają za ustalenie wysokości i sztywności zawieszenia. Mogą one podnieść lub obniżyć zawieszenie każdego z kół z osobna, by aktywnie i w każdej sytuacji zarządzać wysokością nadwozia tej luksusowej limuzyny. Aktywne zawieszenie może w pół sekundy unieść lub obniżyć nadwozie we wszystkich czterech narożnikach pojazdu z osobna nawet o 85 mm od pozycji środkowej.

Przy każdym z kół Audi A8 umieszczony jest niewielki silnik elektryczny zasilany z 48-woltowego podstawowego układu elektrycznego samochodu. Jego pracą zarządza elektronika pojazdu. Napęd pasowy oraz kompaktowa przekładnia falowa zwiększają moment obrotowy elektrycznego silnika prawie dwustukrotnie (do 1100 Nm) i przenoszą go na stalową obrotową rurę. Rura jest na stałe przymocowana do wstępnie obciążonego tytanowego pręta umieszczonego w jej wnętrzu i ma możliwość obrotu o więcej niż 20 stopni. Siły są przenoszone od końca obrotowej rury do zawieszenia za pomocą dźwigni i drążka sprzęgającego – w przypadku osi przedniej na kolumnę prowadzącą, a w przypadku osi tylnej na wahacz poprzeczny.

W połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym i systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (oba układy w standardzie) predyktywne aktywne zawieszenie Audi A8 pozwala uzyskać niespotykane dotąd spektrum warunków jazdy. Predyktywne aktywne zawieszenie współpracuje ściśle z kamerą w przodzie pojazdu. Dzięki niej flagowy model Audi identyfikuje wyboje na drodze, jeszcze zanim dojedzie do nierówności, i z wyprzedzeniem dostraja aktywne zawieszenie. Funkcja predyktywna (opracowana we własnym zakresie przez Audi) sygnalizuje wówczas siłownikom, jaka powinna być prawidłowa pozycja nadwozia, i aktywnie reguluje położenie zawieszenia. Zmniejsza w ten sposób ruchy nadwozia oraz prawie zupełnie niweluje nieprzyjemne odczucia z przejazdu przez różnego rodzaju nierówności drogowe.

Predyktywne aktywne zawieszenie w połączeniu z systemem pre sense 360° (element pakietu systemów wsparcia kierowcy „Miasto”) zwiększa też bezpieczeństwo bierne. Gdy zarejestruje nieuchronne uderzenie w bok auta z prędkością ponad 25 km/h, sprawia, że predyktywne aktywne zawieszenie uniesie nadwozie nawet o 80 mm w górę po tej stronie samochodu, w którą nastąpi uderzenie. W ten sposób energia uderzenia może zostać przejęta przez ustawioną w odpowiedniej pozycji sekcję progów pojazdu. Deformacja kabiny pasażerskiej oraz siły działające na osoby znajdujące się w jej wnętrzu (zwłaszcza siły działające na brzuch i klatkę piersiową) mogą być w ten sposób zredukowane nawet o 50 procent w porównaniu z kolizją boczną w samochodzie bez systemu unoszenia nadwozia.