Acquire
large_rs_q8.jpg.jpg

Najbardziej sportowe z rodziny Q: nowe Audi RS Q8 

Nowe Audi RS Q8 to topowy model z rodziny Q. Samochód łączy w sobie wiele cech: moc RS, elegancję coupé i elastyczność SUV-a.

Turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem rozpędza dużego SUV-a coupé od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 250 km/h, a z opcjonalnym pakietem dynamic może być podniesiona nawet do 305 km/h.

Podwójny układ wydechowy zakończony jest owalnymi rurami wydechowymi umieszczonymi po dwóch stronach tylnego zderzaka – to cecha typowa dla modeli typu RS.

Jednostka napędowa V8 biturbo montowana w nowym RS Q8 charakteryzuje się maksymalnymi osiągami i wysoką wydajnością. Dzięki systemowi mild hybrid podczas zwalniania i hamowania pojazdu system może odzyskać nawet 12 kW energii i przesłać je do kompaktowego akumulatora litowo-jonowego. Współpraca poszczególnych komponentów układu hybrydowego poprawia komfort jazdy i redukuje zużycia paliwa.

Kolejnym rozwiązaniem wpływającym na wydajność tego modelu jest system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich prędkościach system dezaktywuje poszczególne cylindry, dzięki czemu pracują one praktycznie bez strat. Cylindry włączają się ponownie natychmiast wtedy, gdy kierowca wciśnie pedał gazu.

Montowane standardowo sportowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia sprawia, że nowe RS Q8 zarówno na torze wyścigowym, jak i na leśnej ścieżce zachowuje perfekcyjne warunki jezdne. W zależności od sytuacji drogowej i od decyzji kierowcy wysokość zawieszenia karoserii może się zmieniać aż o 90 mm.

Dzięki regulowanemu prześwitowi, krótkim zwisom, stałemu napędowi na cztery koła quattro i asystentowi zjazdu ze wzniesienia nowe Audi RS Q8 może spokojnie i pewnie kontynuować jazdę nawet tam, gdzie kończą się utwardzone drogi. W systemie znajduje się osiem trybów jazdy do wyboru. System Audi drive select wpływa na zarządzanie pracą silnika i skrzyni biegów, wspomaganie kierownicy, pneumatyczne zawieszenie, układ czterech kół skrętnych i brzmienie silnika.

Wnętrze nowego RS Q8 charakteryzuje się spójną stylistyką. Smukła deska rozdzielcza oraz wyraźne poziome linie stylistyczne wnętrza podkreślają jego przestrzeń. Centralnym elementem kokpitu jest wyświetlacz systemu MMI touch response. Specjalny widok RS w wirtualnym kokpicie Audi i na wyświetlaczu MMI pokazuje informacje dotyczące takich parametrów jak ciśnienie w oponach, moment obrotowy, moc wyjściowa, temperatura i czasy okrążeń.

Nowe Audi RS Q8 wspiera kierowcę w wielu sytuacjach. Na jego pokładzie znajduje się ponad 30 systemów wsparcia, w tym adaptacyjny tempomat, asystent wydajności, asystent skrzyżowań, asystent zmiany pasa, ostrzeżenie o wysokich krawężnikach oraz kamery 360°. Standardowo Audi RS Q8 wyposażone jest w system MMI Navigation plus zawierający moduł transferu danych dla Audi connect w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi.

Nowe Audi RS Q8 pojawi się na polskich drogach w pierwszym kwartale 2020 r.