Acquire
1180x500_3.jpg

Nowy wygląd mistrzowskiego Audi RS 5 DTM

Audi wciąż udoskonala swoje samochody wyścigowe. Mistrzowskie Audi RS 5 DTM zostało poddane szczegółowej optymalizacji. Za technicznymi udoskonaleniami idą zmiany wizualne. Audi Design zaprezentowało nowy wygląd sześciu wyścigowych samochodów fabrycznej Class 1.

Obrońca mistrzowskiego tytułu René Rasta może się już cieszyć nowym RS 5 DTM. Pozostałe pięć Audi RS 5 DTM również zyskało nowy wygląd. Kolorystyka aut nawiązuje do barw i logo sponsorów.

Od początku funkcjonowania nowej klasy samochodów wyścigowych Class 1, dzięki licznym sukcesom, Audi utrzymuje pozycję lidera wśród producentów turbodoładowanych jednostek napędowych. W 2019 Audi cieszyło się trzema tytułami mistrzowskimi: kierowców, zespołów i producentów.

Samochody wyścigowe DTM Class 1 są wyposażone w czterocylindrowe, turbodoładowane jednostki napędowe o wysokiej wydajności i pojemności dwóch litrów. Audi wykorzystuje ten rodzaj napędu (na różnych poziomach wydajności) w wielu modelach seryjnych. Takie działanie skutecznie wpływa na zwiększenie wydajności i redukcję emisji substancji szkodliwych.

„W najbliższej przyszłości Audi cały czas sprzedawać będzie więcej samochodów z własnymi silnikami spalinowymi niż z silnikami elektrycznymi” – mówi szef Audi Motorsport Dieter Gass. „Dlatego właśnie seria wyścigowa, w której jeżdżą samochody wyposażone w nowoczesne, wydajne silniki spalinowe, obok naszego zaangażowania w wyścigi Formuły E, ma sens”.

DTM – obok Formuły E i customer racing – jest trzecim filarem programu sportów motorowych AUDI AG. Od roku 2013 w serii DTM Audi wykorzystuje z sukcesami model RS 5 Coupé. Zmiany przepisów i nowe wymogi sprawiają, że cały czas potrzebne są modyfikacje i usprawnienia. Jedną z najnowszych zmian jest zmniejszenie ilości paliwa, które może przepływać do silnika w ciągu godziny, z 95 do 90 kilogramów. Silnik TFSI Audi RS 5 DTM ma teraz moc wyjściową zredukowaną o około pięć procent. Z drugiej strony dzięki funkcji „Push-to-Pass” moc silnika może być na krótko zwiększona do około 640 KM. Nowe przepisy obejmują również stosowanie funkcji DRS („Drag Reduction System”), która spłaszcza tylny spojler, zmniejsza opór samochodu oraz zwiększa prędkość maksymalną. Dzięki połączeniu funkcji DRS i „Push-to-Pass” Audi RS 5 DTM może przyspieszyć nawet do 300 km/h.

Te zmiany sprawiają, że jazda będzie budzić jeszcze większe emocje.