Acquire
1180x500_2.jpg

Czysta dynamika w nowej odsłonie: Audi RS 5 Coupé i Audi RS 5 Sportback

Odświeżone modele RS 5 w wariantach Sportback i Coupé przynoszą zmiany w detalach stylistycznych i koncepcji obsługi. Nowy język stylistyczny RS inspirowany jest siostrzanymi modelami RS 6 Avant i RS 7 Sportback.

„Modele RS 5 to samochody bardzo dynamiczne, a jednocześnie uniwersalne” – mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „Stały napęd na cztery koła quattro zapewnia RS 5 dodatkową przyczepność, dynamikę i stabilność – zalety, które Audi zaprezentowało już 40 lat temu w pierwszym modelu quattro i które od tego czasu optymalizuje. Dzięki opcjonalnemu sportowemu dyferencjałowi tylnej osi, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami, prowadzenie tego samochodu jest jeszcze bardziej dynamiczne”.

RS 5 – zarówno w dwudrzwiowej wersji Coupé, jak i pięciodrzwiowej Sportback – pozostaje wierne sportowym genom i zachwyca elegancją. Trójwymiarowa linia ramion przypominająca falę, długa maska silnika, większy rozstaw osi i krótkie zwisy zachwycają świetnie zbalansowanymi proporcjami.

Nowa osłona chłodnicy Singleframe jest bardziej płaska i szersza niż w modelu Audi A5. Z kolei trójwymiarowa struktura plastra miodu została pokryta czernią z połyskiem. Typowe dla modeli RS przyciemnione reflektory diodowe Matrix ze światłem laserowym Audi są ciekawą alternatywą dla ich standardowej wersji.

Intensywna gra świateł i cieni powoduje, że niektóre elementy zewnętrznej stylistyki auta wydają się bardziej płaskie i głębsze. Tył samochodu został podkreślony charakterystycznymi dla serii RS zderzakiem i wkładką dyfuzora oraz czarnymi i większymi końcówkami rur wydechowych. Spojler na pokrywie bagażnika to stylistyczna kropka nad i. Standardowo występuje w wersji czarnej, może być opcjonalnie wykończony w kolorze karbonu.

Obsługa odbywa się za pomocą 10,1-calowego wyświetlacza dotykowego MMI. Wykonywane operacje potwierdzane są akustycznie, a menu jest proste i intuicyjne niczym w smartfonie.

Ogromna siła ciągu i wysoka moc zostały połączone z wydajnością: moc wyjściowa silnika 2.9 TFSI niezmiennie wynosi 331 kW (450 KM). Audi RS 5 Coupé zużywa tylko 9,3 l paliwa na 100 km, RS 5 Sportback – 9,4 l. Emisje CO2 tych pojazdów wynoszą odpowiednio 210 g/km i 214 g/km (wg WLTP). Oba modele RS od 0 do 100 km/h rozpędzają się w 3,9 s. Istnieje możliwość zwiększenia prędkości maksymalnej z 250 km/h do 280 km/h.

Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic została świetnie zaadaptowana do sportowych osiągów. Asymetryczny podział momentu obrotowego 40:60 gwarantuje sportowe prowadzenie z przewagą napędu na tylną oś. W zależności od potrzeb międzyosiowy mechanizm różnicowy może przekierować nawet 60% mocy silnika na oś przednią lub 80% na oś tylną. Na życzenie klienta dostępny jest też sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy między kołami tylnej osi, zwiększając jednocześnie dynamikę jazdy.

Sztywno zestrojone zawieszenie RS sport idealnie współgra z mocnym napędem. Opcjonalnie dostępne zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) zapewnia natychmiastową stabilizację nadwozia w czasie jazdy. Dzięki temu zwiększa się wydajność i komfort w różnych trybach systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.