Acquire
1180x500_A.jpg

Elektryzująca moc: Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback

Na europejskich rynkach właśnie pojawiły się pierwsze seryjnie produkowane auta wyposażone w aż trzy silniki elektryczne (dwa tylne, jeden przedni): Audi e-tron S oraz Audi e-tron S Sportback. To auta innowacyjne i wyjątkowo dynamiczne.

Czym charakteryzują się nowe elektryczne modele spod znaku czterech pierścieni? Za ich kierownicą kierowca przenosi się w nowy wymiar dynamiki. Przekładnia typu S przez osiem sekund zapewnia pełne zwiększenie mocy – 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego. Prędkość 100 km/h osiągają w jedyne 4,5 sekundy, a przyspieszanie kończy się przy prędkości 210 km/h. Audi e-tron S i e-tron S Sportback na jednym naładowaniu zapewniają zasięg do 360 i 365 km (wg cyklu WLTP).

Nowe modele S mają dwa silniki elektryczne na tylnej i jeden na przedniej osi, co czyni je pierwszymi na świecie seryjnie produkowanymi samochodami elektrycznymi wyposażonymi w trzy silniki elektryczne. W normalnym trybie włączone się jedynie tylne silniki. Przedni załącza się w dwóch przypadkach: gdy sam kierowca zażąda większej wydajności lub gdy system uzna, że należy zwiększyć moc napędu. W tej sytuacji elektryczny napęd zostaje wzbogacony o elektryczny rozkład momentu obrotowego między kołami, a silniki elektryczne wysyłają moment obrotowy bezpośrednio do danych kół za pomocą jednobiegowej przekładni.

Nowe elektryczne modele S zapewniają również niezwykłą zwinność i przyczepność, którą można przetestować zwłaszcza na zakrętach. Zbliżając się do fizycznej granicy, przednie koło po wewnętrznej stronie łuku zostaje przyhamowane. Dzięki temu prowadzenie jest udoskonalone, a możliwość poślizgu eliminowana. Systemy zawieszenia i jednostki zarządzające napędem współpracują ze sobą, aby zapewnić kierowcy wyjątkowe bezpieczeństwo na drodze przy jednoczesnym zachowaniu ostrej dynamiki. Także układ sterowania dostosowuje się każdorazowo do sytuacji na drodze i decyduje dla każdej osi, czy samochód ma hamować za pomocą silników elektrycznych, hamulców czy za pomocą kombinacji obu systemów.

Audi typu S standardowo wyposażone są w 20-calowe obręcze kół. Felgi 21-calowe są dostępne na życzenie, a bardziej sportowe, 22-calowe, pojawią się w późniejszym czasie.

Wystarczy jedno spojrzenie na Audi e-tron S i S Sportback, by móc powiedzieć, że to mocne samochody elektryczne. Zderzaki charakteryzują się zaznaczonymi konturami, a kurtyny powietrzne wyjątkową wyrazistością.

Oba modele mogą być opcjonalnie wyposażone w reflektory Matrix LED. Światła te są sterowane z ogromną precyzją, a każde z nich podzielone jest na 1,3 miliona pikseli.

To, o czym warto pamiętać w przypadku nowych elektrycznych modeli Audi, to cyfrowe technologie wspierające kierowcę. Oba modele e-tron S są wyposażone w system MMI touch control, który jest wspierany trzecim wyświetlaczem, Audi virtual cockpit. W jego centrum znajdują się dane dotyczące napędu elektrycznego. Nawigacja MMI plus wyposażona w platformę infotainment pozwala na łączenie samochodu z otoczeniem oraz smartfonami.

Uzupełnieniem całości są usługi Audi connect, wśród których na wyróżnienie zasługuje przede wszystkim rozbudowany system planowania tras e-tron. Dzięki niemu kierowca ma zawsze pewność, że ustalona trasa jest optymalna i uwzględnia przystanki niezbędne do naładowania baterii. Bierze ona pod uwagę dane o ruchu, profil jazdy kierowcy oraz długość postojów. Kierowca w trakcie planowania trasy może wybrać preferowane stacje ładowania, na których możliwa jest płatność kartą e-tron Charging Service, a sam katalog punktów ładowania aktualizowany jest każdego dnia i dostępny online.