Acquire
1180x500_D.jpg

Innowacyjne połączenie wydajności i mocy: Audi Q8 TFSI e quattro

Zasięg na zasilaniu wyłącznie elektrycznym do 59 km, sportowy charakter i najwyższa funkcjonalność: oto Audi Q8 z napędem hybrydowym typu plug-in. Nowy model wieńczy gamę pojazdów serii Q8 i zachwyca innowacyjnym połączeniem wydajności i mocy. Dostępny jest w dwóch wersjach: Q8 55 TFSI e (moc 381 KM) oraz Q8 60 TFSI e (moc 462 KM).

Elektryczna ofensywa Audi trwa. Nowy SUV coupé jest już siódmym modelem z napędem hybrydowym typu plug-in wprowadzonym na rynek od połowy 2019 r. Przyjemność z jazdy na napędzie elektrycznym, łatwe ładowanie oraz świetne walory użytkowe pojazdu przyczyniają się do rosnącej popularności hybryd typu plug-in od Audi.

Audi Q8 TFSI e quattro łączy w sobie najlepsze strony dwóch światów motoryzacji. Silniki elektryczny oraz spalinowy TFSI 3.0 przekazują moc do szybko i płynnie reagującej automatycznej ośmiostopniowej skrzyni biegów tiptronic. Jej elektryczna pompa olejowa gwarantuje zasilanie olejem nawet wtedy, gdy silnik benzynowy V6 jest wyłączony. Pod podłogą bagażnika zamontowano litowo-jonowy akumulator najnowszej generacji. Ma on zwiększoną pojemność i kompaktowy rozmiar, a ponadto jest lżejszy o około 40 kg.

Audi oferuje tego SUV-a coupé w dwóch wersjach mocy wyjściowej, które różnią się między innymi strategią boostingu. W trybie jazdy czysto elektrycznej mocniejszy wariant, Q8 60 TFSI e quattro, daje zasięg do 56 km w testach NEDC oraz do 45 km w procedurze pomiaru WLTP. Q8 55 TFSI e quattro osiąga na silniku elektrycznym zasięg 59 km w procedurze NEDC i do 47 km w WLTP. Silniki elektryczne mogą generować moc samodzielnie – aż do osiągnięcia prędkości 135 km/h.

Zarządzanie napędem hybrydowym w Audi Q8 TFSI e quattro automatycznie dobiera optymalną strategię działania do każdej podróży i obejmuje trzy tryby: Auto, Hold i Charge. W trybie Auto układ hybrydowy automatycznie wybiera optymalny typ napędu: całkowicie elektryczny przy niskich prędkościach, przy wyższych prędkościach silnik TFSI, a często kombinację obu tych opcji. Tryb Hold ma na celu utrzymanie bieżącego stopnia naładowania akumulatora. W trybie Charge celem jest z kolei naładowanie akumulatora podczas jazdy do jak najwyższego poziomu.

Zadaniem predyktywnej strategii działania jest zagospodarowanie energii akumulatora na trasie. Dodatkowo system może spowodować ładowanie akumulatora w fazach wydajnej pracy silnika, tak aby wykorzystać energię do jazdy czysto elektrycznej w późniejszych okresach, na przykład w korkach lub w ruchu miejskim. Na podstawie analizy dużej liczby danych system opracowuje plan długodystansowej podróży, który na bieżąco aktualizuje, uwzględniając dane nawigacji, otoczenia i informacje o ruchu drogowym dostępne online.

Podobnie jak w przypadku wszystkich hybryd typu plug-in marki Audi modele Q8 55 TFSI e quattro i Q8 60 TFSI e quattro imponują walorami użytkowymi. Oferują sporą przestrzeń dla pięciu osób, zapewniając im komfortową podróż. W obu wersjach bagażniki z ułatwiającą załadunek płaską podłogą mają pojemność 505 litrów, która zwiększa się do 1625 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy. Dostępny standardowo przewód ładowania umożliwia korzystanie z gniazdek domowych i przemysłowych. Ponadto dostępna na życzenie usługa ładowania Audi e-tron Charging Service za pomocą jednej karty zapewnia dostęp do ponad 170 000 punktów ładowania w Europie.

Przedsprzedaż tej nowej hybrydy typu plug-in już wkrótce rozpocznie się na rynkach europejskich.