Acquire
1180x500_B.jpg

Kompaktowa hybryda typu plug-in: Audi A3 Sportback 45 TFSI e 

Audi kontynuuje swoje założenia elektryfikacji aut kompaktowych. Wkrótce na rynku pojawi się Audi A3 Sportback 45 TFSI e – sportowy model o wysokiej mocy i komfortowym wyposażeniu. Jego hybrydowy napęd typu plug-in ma moc 245 KM i systemowy moment obrotowy 400 Nm.

Nowe A3 Sportback 45 TFSI e, podobnie jak jego siostrzany model, wyposażono w silnik benzynowy o pojemności 1,4 l. Jego moc wynosi 150 KM i rozwija moment obrotowy rzędu 250 Nm. Napęd elektryczny działa za pomocą stale wzbudzonego silnika elektrycznego o mocy 80 kW i 330 Nm momentu obrotowego. Przy maksymalnym zapotrzebowaniu na moc oprogramowanie reguluje optymalną współpracę między dwoma napędami. Silnik elektryczny wspiera silnik spalinowy w odpowiednich zakresach prędkości obrotowych i jest zintegrowany z obudową sześciobiegowej automatycznej przekładni S tronic, która przenosi moc układu napędowego na koła przedniej osi. Ładowanie pustego akumulatora za pośrednictwem konwencjonalnego domowego gniazdka elektrycznego trwa około pięciu godzin.

Dzięki systemowej mocy 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego ten kompaktowy samochód typu PHEV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,8 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 232 km/h. Audi A3 Sportback 45 TFSI e zawsze rusza wyłącznie na napędzie elektrycznym. Zgodnie z pomiarami NEDC może przejechać na nim do 74 km (63 km wg standardów WLTP), nie emitując przy tym zanieczyszczeń do atmosfery. W trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna została ograniczona do 140 km/h.

Nowe Audi A3 Sportback 45 TFSI e oferuje cztery tryby jazdy. Główny tryb operacyjny pojazdu to „Auto Hybrid”. W tym ustawieniu silnik spalinowy i silnik elektryczny inteligentnie ze sobą współpracują. Samochód może działać na napędzie elektrycznym lub spalinowym, a przy tym żeglować, rekuperować – zarówno podczas jazdy, jak i hamowania – lub uzyskiwać dodatkową moc (tzw. boosting). Z kolei tryby „Battery hold” lub „Battery charge” pomagają utrzymać stan naładowania akumulatora na stałym poziomie lub go zwiększać w zależności od potrzeb. Wciśnięcie przycisku EV nadaje napędowi elektrycznemu priorytet. Kierowca steruje funkcjami pojazdu za pomocą centralnego wyświetlacza MMI, sześciobiegowej automatycznej skrzyni S tronic lub systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Wyświetlacz MMI prezentuje również najważniejsze informacje, takie jak: moc silnika, wybrany tryb jazdy, stan naładowania akumulatora czy wizualizacje przepływu energii.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e zachwyca wyrazistym designem. Czarny pakiet stylistyczny oraz grill osłony chłodnicy Singleframe z czarnymi wstawkami o wysokim połysku podkreślają sportową stylistykę. Na życzenie dostępne są matrycowe reflektory diodowe Matrix LED ze światłami drogowymi i z dynamicznymi światłami doświetlającymi zakręty. Elektryfikacja została podkreślona także w cyfrowych światłach do jazdy w dzień. Składają się one z 15 segmentów LED i generują sygnaturę świetlną w kształcie litery E, która stanowi symbol napędu hybrydowego typu plug-in. W wyposażeniu standardowym znajduje się system Audi drive select, sportowe fotele, przyciemniane szyby i dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Dodatkowo w standardzie dostępne są również: w pełni diodowe reflektory LED z dynamicznymi kierunkowskazami z tyłu, system Audi side assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, asystent parkowania, kamera cofania i alarm. Standardowo nowe Audi A3 Sportback 45 TFSI e wyposażone jest w system Keyless go, natomiast opcjonalnie w kluczyk komfortowy.