Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine: dynamiczne w każdym calu
Nowa generacja Audi RS 3 Sportback oraz Audi RS 3 Limousine to samochody sportowe segmentu premium, które rewelacyjnie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. W trakcie poruszania się po drogach publicznych mogą zapewnić identyczne emocje jak na torze wyścigowym.
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, pięciocylindrowy silnik o mocy 294 kW (400 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm. Do tego mechanizm RS Torque Splitter, opony semi slick oraz specjalny tryb jazdy RS Performance – siadając za kierownicą Audi RS 3, mamy pewność, że otrzymamy najwyższej klasy dynamikę jazdy oraz niezapomniane emocje.
Układ wydechowy w modelu RS 3 oferuje – po raz pierwszy w historii – w pełni elastyczny system sterowania klapami dzięki systemowi Audi drive select. W ten sposób poszerzony został zakres charakterystyki dźwięku. Dźwięki są szczególnie wyraźne w trakcie jazdy w trybach Dynamic oraz RS Performance i mogą zostać wzmocnione przez opcjonalny sportowy układ wydechowy RS.
Jak na samochody z segmentu sportowego przystało, Audi RS 3 Sportback i RS 3 Limousine największą dynamikę oferują na zamkniętych torach wyścigowych – dzięki mechanizmowi RS Torque Splitter, który został wyposażony między innymi w specjalny tryb driftu RS Torque Rear. Zmienny rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami pozwala zauważyć zwiększoną stabilność i maksymalną zwrotność, szczególnie w trakcie pokonywania kolejnych zakrętów z dużą prędkością. Nowością w obu modelach jest także zawieszenie sportowe, które zostało wyposażone w nowe amortyzatory oraz układ zaworów. Dzięki temu zawieszenie w jeszcze szybszy i efektywniejszy sposób może reagować na warunki panujące na drodze.
To nie koniec innowacji w najnowszych samochodach spod znaku czterech pierścieni. W modelach Audi RS 3 udało się osiągnąć bardziej precyzyjną reakcję układu kierowniczego i większą siłę pokonywania zakrętów dzięki zwiększeniu kąta pochylenia kół. Kolejną nowością jest modułowy sterownik dynamiki pojazdu (mVDC), który pobiera dane z komponentów związanych z dynamiką boczną – między innymi z mechanizmu Torque Splitter i adaptacyjnych amortyzatorów – a tym samym synchronizuje ich pracę.
Dynamikę i moc obu modeli Audi RS 3 podkreśla design, w którym wybrane elementy doczekały się odświeżenia lub zostały zaprojektowane na nowo. Osłona chłodnicy Singleframe wraz z dużymi wlotami powietrza nadaje charakteru przedniej części samochodu. Innowacyjnym elementem zewnętrznej stylistyki Audi RS 3 jest dodatkowy wylot powietrza. Z kluczowych różnic pomiędzy poprzednią a najnowszą generacją warto wyróżnić także rozstaw kół osi przedniej (poszerzony o 33 mm) i tylnej (w wersji Sportback poszerzony o 10 mm). Dostępne opcjonalnie felgi pięcioramienne z logo RS mogą jeszcze bardziej podkreślić rajdową stylistykę zewnętrzną Audi RS 3.
Sportowy charakter widać także we wnętrzu modeli RS 3 z charakterystycznymi dla tej linii elementami i wykończeniami. Wyświetlacz prędkości obrotowej jest dostępny opcjonalnie w nowej stylistyce „RS Runway”. W tej wersji wartości są wyświetlane inaczej niż standardowo, w przeciwnym kierunku, co przypomina pas startowy – najwyższa prędkość pokazywana jest na przednim planie, najniższa – na tylnym. Deska rozdzielcza z włókna węglowego oraz sportowe fotele RS – dostępne na życzenie w wersji wykonanej ze skóry Nappa z przeszyciami RS ze wzorem plastra miodu – dopełniają wyścigowego charakteru wnętrza. Wybierając opcjonalny pakiet RS Design plus, we wnętrzu RS 3 pojawić się mogą między innymi kolorowe akcenty na narożnikach foteli czy wlotach powietrza.
Oba modele – Audi RS 3 Sportback oraz RS 3 Limousine – można skonfigurować na stronie audi.pl. Pierwsze samochody pojawią się na polskich drogach już jesienią.