Acquire
Historia marki > Audi Polska | Przewaga dzięki technice
Audi

Historia marki

Historia Audi jest nierozerwalnie związana z historią całej motoryzacji, którą ta niemiecka marka współtworzyła od samego początku. U jej korzeni stali tacy ludzie jak August Horch, jeden z pierwszych na świecie inżynierów, który poruszył świat motoryzacji. Cztery pierścienie są znakiem rozpoznawczym jednego z najstarszych producentów samochodowych w Niemczech. Symbolizują one dokonane w roku 1932 połączenie czterech do tamtej pory niezależnych producentów: Audi, DKW, Horch oraz Wanderer. To oni, razem z marką NSU, która przyłączyła się w roku 1969, stanowią fundament dzisiejszej spółki AUDI AG.

Inne wydarzenia

  • Wanderer_1902.jpg
    Motocykl Wanderer 1.5 PS, 1902r.

    Zakłady Wanderer zostały założone w 1885r. jako fabryka rowerów „Chemnitzer Velociped-Depot“. Do przełomu wieków stały się jednym z największych producentów rowerów w Niemczech. W 1902r. na rynek wprowadzono pierwszy motocykl Wanderer. Tym samym fabryka z Chemnitz zrobiła pierwszy krok w kierunku produkcji pojazdów mechanicznych. Pierwszy „motobicykl“ firmy Wanderer był jeszcze bardzo podobny do roweru. Aby uruchomić silnik, motocyklista musiał mocno kręcić pedałami, aż silnik zaskoczył.

  • HI980016_large.jpg
    Horch 18-22 PS limuzyna, 1905r.

    Projektując swoje samochody, August Horch przede wszystkim chciał stale zwiększać użyteczność pojazdów mechanicznych w regularnym użytkowaniu. Nie chodziło mu przy tym tylko o niezawodność elementów napędowych. Na znaczeniu zyskiwała łatwość obsługi. I tak od 1905r. montował w swoich samochodach mocno ukośną kolumnę kierownicy, aby kierowca mógł siedzieć wygodnie. Natomiast czterobiegowa skrzynia zapewniała lepsze wykorzystanie momentu obrotowego silnika.

  • Auto-Union-Audi-w-F1-historia-Grand-Prix.jpg
    Bolid wyścigowy grand-prix Auto Union typ A, 1934r.

    Na zlecenie Auto Union AG z siedzibą w Chemnitz, Ferdinand Porsche zaprojektował w 1933r. bolid wyścigowy grand-prix, który wyróżniał się umieszczeniem silnika za kierowcą (silnik umieszczony centralnie). W marcu 1933r., w nowo powstałym dziale samochodów wyścigowych firmy Auto Union, w fabryce Horcha w Zwickau, rozpoczęto prace nad nowym pojazdem. Już rok później Hans Stuck wyjeździł nim z prędkością ponad 265 km/h na berlińskim torze AVUS trzy rekordy świata. Po raz pierwszy samochód wziął udział w wyścigu 26 maja 1934r., właśnie na torze AVUS w Berlinie.