W przyszłości codzienne zużycie paliwa będzie dokładniej oszacowane. WLTP lepiej odpowiada codziennym zachowaniom kierowców niż dotychczasowy standard NEDC, który został opracowany bardziej jako laboratoryjna metoda porównywania różnych pojazdów. Cykl NEDC mierzył poziom zużycia w abstrakcyjnych warunkach laboratoryjnych. WLTP dostarczy dokładniejszych prognoz spalania dla konkretnych aut dzięki symulacji realnych zachowań kierowców.

Bliżej codziennej jazdy: WLTP zastępuje New European Driving Cycle (NEDC).
Od 1 września 2017 zużycie paliwa dla samochodów wchodzących na rynek określa się przy użyciu nowej procedury testowej – WLTP. Od 1 września 2018 badaniem zostały objęte wszystkie nowo produkowane samochody. WLTP, czyli Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, to doskonalsza metoda testowania spalania i emisji szkodliwych substancji.
Sprawdź, co to oznacza dla Ciebie i Twojego Audi.
Porównanie
Standaryzowany cykl jazdy NEDC stosowano do badania wszystkich samochodów osobowych oraz lekkich aut użytkowych. Został wprowadzony przez Unię Europejską w 1992 roku, by dostarczać porównawczych danych na temat zużycia paliwa oraz emisji spalin poszczególnych samochodów. Niżej widoczne są podstawowe parametry testów.
NEDC
WLTP
Cele nowej procedury.
WLTP zmienia testowe parametry, które określają zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń. Widocznie podnoszą: