Acquire

Bliżej codziennej jazdy: WLTP zastępuje New European Driving Cycle (NEDC).

Od 1 września 2017 zużycie paliwa dla samochodów wchodzących na rynek określa się przy użyciu nowej procedury testowej – WLTP. Od 1 września 2018 badaniem zostały objęte wszystkie nowo produkowane samochody. WLTP, czyli Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, to doskonalsza metoda testowania spalania i emisji szkodliwych substancji.

Sprawdź, co to oznacza dla Ciebie i Twojego Audi.

Dane WLTP

Sprawdź dane o zużyciu paliwa lub energii elektrycznej oraz emisji CO₂ dla poszczególnych modeli Audi.

Czym jest WLTP?

Zużycie paliwa i emisja szkodliwych substancji to parametry, na które podczas wybierania auta zwraca uwagę coraz więcej osób. Przeczytaj, jak te wskaźniki będą określane w niedalekiej przyszłości.

Co przemawia za WLTP?

Od września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP. Zapewnia ona bardziej rygorystyczne warunki badania i realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu ze stosowaną do tej pory metodą NEDC.

NEDC i WLTP

Od jesieni 2017 obowiązujący dotąd cykl NEDC był zastępowany przez WLTP. Nowe parametry badania zapewniają bardziej realistyczne wyższe wartości. Przeczytaj czym dokładnie obie procedury różnią się w praktyce.

Porównanie

Standaryzowany cykl jazdy NEDC stosowano do badania wszystkich samochodów osobowych oraz lekkich aut użytkowych. Został wprowadzony przez Unię Europejską w 1992 roku, by dostarczać porównawczych danych na temat zużycia paliwa oraz emisji spalin poszczególnych samochodów. Niżej widoczne są podstawowe parametry testów.

NEDC

WLTP

NEDC

WLTP

Cele nowej procedury.

WLTP zmienia testowe parametry, które określają zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń. Widocznie podnoszą:

Transparentność

W przyszłości codzienne zużycie paliwa będzie dokładniej oszacowane. WLTP lepiej odpowiada codziennym zachowaniom kierowców niż dotychczasowy standard NEDC, który został opracowany bardziej jako laboratoryjna metoda porównywania różnych pojazdów. Cykl NEDC mierzył poziom zużycia w abstrakcyjnych warunkach laboratoryjnych. WLTP dostarczy dokładniejszych prognoz spalania dla konkretnych aut dzięki symulacji realnych zachowań kierowców.

Standardy

Jednym z głównych założeń WLTP jest ujednolicenie procedury mierzenia emisji spalin oraz zużycia paliwa dla silników benzynowych, diesla, instalacji gazowych czy jednostek elektrycznych. Pojazd danego typu musi wykazać te same wyniki w różnych próbach na całym świecie, jeśli cykl WLTP został przeprowadzony prawidłowo. Konieczność uzyskania porównywalnych danych powoduje, że test musi być przeprowadzony w warunkach laboratoryjnych. Reprezentatywne i pewne poziomy zużycia paliwa oraz emisji są określane na hamowni, by odzwierciedlić dynamikę prowadzenia auta.

Pytania i odpowiedzi