Acquire

Auto Union „Srebrna Strzała” na srebrnym jubileuszu

Srebrne samochody na srebrnym jubileuszu: od 12 do 15 lipca największy na świecie zlot historycznych samochodów wyścigowych świętował swoje 25-lecie. W obchodach wzięło udział również Audi Tradition, które wpasowało się w konwencję, na starcie wystawiając dwa srebrne samochody z ponad 100-letniej historii. Na zlocie pojawiły się Auto Union Typ C oraz Wanderer Stromlinie Spezial.

Dla wielotysięcznej publiczności 25. edycji angielskiego Goodwood Festival of Speed Auto Union Typ C to stary dobry znajomy. Przyjazd tego modelu zawsze był jednym z najważniejszych punktów wydarzenia. W roku 1936, gdy samochód ten został pokazany po raz pierwszy, jego 16 cylindrów, 520 KM, najwyższa rozwijana prędkość rzędu 340 km/h i silnik umieszczony za kierowcą, jawiły się niczym elementy futurystycznego snu. Jeszcze w tym samym roku Bernd Rosemeyer zdobył za jego sterami Mistrzostwo Europy w serii niemieckich wyścigów górskich.

W tym roku za kierownicą zrekonstruowanego przez Audi Tradition Auto Union Typ C zasiadł Hans-Joachim Stuck. To dla tego byłego kierowcy Audi Sport wyjątkowe wydarzenie. W latach 30. XX w. ojciec Hansa-Joachima był członkiem zespołu Auto Union i był niemal nie do pokonania w wyścigach górskich. Za każdym razem, gdy Stuck Junior prowadzi „Srebrną Strzałę”, zakłada oryginalne gogle i rękawice swojego ojca.

Na zlocie pojawił się również inny jubileuszowy gość ze zbiorów Audi Tradition – Wanderer Stromlinie Spezial. Ten samochód na Goodwood został pokazany po raz pierwszy. 80 lat temu, specjalnie na najtrudniejszy wówczas rajd długodystansowy Liège–Rzym–Liège, Auto Union AG wyprodukowało trzy egzemplarze tego bolidu. Przed samochodem postawiono zadanie jechania z prędkością przynajmniej 50 km/h przez całą długość ponad 4 tys. km wyścigu. Przez 100 godzin trwania zmagań kierowcy prawie się nie zatrzymywali – wyjątkiem były przerwy na tankowanie. Wysokie wymagania postawione przed kierowcami i maszynami zebrały żniwo: w roku 1938 do mety dotarła ledwie jedna trzecia zawodników, a w roku 1939 jedynie 21 z 51 startujących. Wśród nich były wszystkie trzy Wanderery Stromlinie Spezial spod znaku Auto Union.