• Nowe Q3 Sportback
    Nowe Q3 Sportback
    Cena: od 139 900 PLN Z ratą: od 1 071 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • SQ5 TDI
    SQ5 TDI
    Cena: od 341 900 PLN Z ratą: od 3 419 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
  • Q5 TFSI e
    Q5 TFSI e
    Konfiguracja tego modelu nie jest jeszcze dostępna.
  • Nowe Q7
    Nowe Q7
    Konfiguracja tego modelu nie jest jeszcze dostępna.
  • Nowe SQ7
    Nowe SQ7
    Konfiguracja tego modelu nie jest jeszcze dostępna.
  • Nowe SQ8
    Nowe SQ8
    Cena: od 497 400 PLN Z ratą: od 4 389 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).

Audi ujawnia model e-tron FE05

15 grudnia Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA wejdą w nową erę. Dzięki zwiększonemu zasięgowi elektrycznych bolidów po raz pierwszy każdy z zawodników pojedzie w całym wyścigu tylko jednym samochodem. Audi ujawniło nowy bolid Audi e-tron FE05, w którym Daniel Abt i Lucas di Grassi po raz kolejny walczyć będą o mistrzowskie tytuły. Ich pierwszą próbą będzie wyścig w Ad Diriyah w Arabii Saudyjskiej.

W sezonie 2018/2019 kierowcy Formuły E używać będą tylko jednego bolidu na wyścig dzięki akumulatorom o pojemności, która w zupełności wystarczy do przejechania całego 45-minutowego wyścigu. To świadectwo tego, jak sporty motorowe, a zwłaszcza Formuła E, rozwijają nowoczesne technologie.

Tworząc model e-tron FE05, Audi skrupulatnie przygotowało się do nowych wyzwań technicznych i strategicznych. Dotyczy to w szczególności kluczowego elementu w sercu Audi e-tron FE05 – układu napędowego.

– Zachowaliśmy podstawową koncepcję jednobiegowego pojazdu, a jednocześnie dopracowaliśmy szczegóły i sami wyprodukowaliśmy wszystkie części – mówi Tristan Summerscale, kierownik projektu Formuła E w Audi. – 95 procent podzespołów układu napędowego jest nowych, a inżynierowie byli w stanie zmniejszyć ich masę w sumie o dziesięć procent.

Summerscale i jego zespół rozpoczęli prace konstrukcyjne przy Audi e-tron FE05 w połowie roku 2017. Międzynarodowa Federacja Samochodowa homologowała nowy bolid pod koniec lipca 2018. Od tej chwili w samochodzie nie wolno już wprowadzać żadnych zmian, z wyjątkiem aktualizacji oprogramowania w trakcie sezonu. Wspólne jazdy testowe wszystkich teamów biorących udział w mistrzostwach Formuły E zaplanowano na połowę listopada w hiszpańskiej Walencji. Po nich wszystkie bolidy i całe wyposażenie zostaną przetransportowane do Arabii Saudyjskiej.

W sezonie 2018/2019 po raz pierwszy oprócz fabrycznego zespołu Audi na torze pojawi się inny team również jeżdżący Audi e-tron FE05 – brytyjski Virgin Racing. Partnerstwo to jest nowością w piątym sezonie, a zdrowe współzawodnictwo pomiędzy dwoma zespołami ma na celu ciągłe podnoszenie poziomu wydajności.