sygnalizacja-1180x500.png

Audi komunikuje się z sygnalizacją świetlną w Europie

Audi wprowadza w Europie usługę informacji o ruchu drogowym V2I (ang. Vehicle-to-Infrastructure-Service) pod nazwą Traffic Light Information. Jej celem będzie przekazywanie kierującemu pojazdem informacji o sygnalizacji świetlnej. Od lipca usługa zacznie działać w bawarskim Ingolstadt.

W ramach projektu Audi skomunikuje z sygnalizacją świetlną dziewięć najnowszych modeli spod znaku czterech pierścieni. W kolejnych europejskich miastach usługa ta będzie wdrażana począwszy od 2020 roku. Samochody mają poruszać się po mieście płynniej, korzystając z zielonej fali. Kierowcy Audi, dzięki informacjom z kokpitu, będą widzieć, z jaką prędkością dotrą do kolejnego zielonego światła. Jeśli nie będzie to możliwe w granicach dopuszczalnej prędkości, to specjalny licznik będzie odliczał czas do kolejnej zielonej fali. Jazda po mieście stanie się w ten sposób bardziej płynna. W USA klienci marki z czterema pierścieniami w logo korzystają z tego udogodnienia już od końca 2016 roku. Audi to pierwszy na świecie producent stwarzający możliwości komunikacji seryjnie produkowanych modeli z sygnalizacją świetlną w miastach.



„Ciągłe ruszanie i zatrzymywanie irytuje kierowców, natomiast każdy użytkownik cieszy się z zielonej fali, choć niestety zbyt rzadko udaje się nam z niej skorzystać. Dzięki usłudze informacji o ruchu drogowym Traffic Light Information kierowca może poruszać się pewniej: jedzie efektywniej i bardziej zrelaksowany, bo już wie, i to kilkaset metrów przed sygnalizacją, czy dojedzie do niej na czas, by złapać zielone światło” – mówi Andre Hainzlmaier, kierownik ds. rozwoju aplikacji, usług skomunikowania i Smart City w Audi. „W przyszłości anonimowe dane z naszych samochodów mogą pomóc w jeszcze lepszej koordynacji sygnalizacji świetlnej w miastach i tym samym przyczynią się do optymalizacji ruchu ulicznego”.



Gdy kierowca dojeżdża do kolejnej sygnalizacji świetlnej na czerwonym, specjalny licznik umieszczony w Audi virtual cockpit lub na wyświetlaczu danych na szybie head-up display obliczy czas do ponownego zapalenia się zielonego światła. Usługa obecnie działa na ponad pięciu tysiącach skrzyżowań w USA, w tym w miastach takich jak Denver, Houston, Las Vegas, Los Angeles, Portland i Waszyngton. Tylko w stolicy USA z systemem informacji o sygnalizacji świetlnej skomunikowanych jest blisko tysiąc skrzyżowań.



W przyszłości rozwiązania techniczne typu V2I, takie jak Traffic Light Information, wesprą autonomiczną jazdę. „Miasto stanowi jedno z bardziej złożonych środowisk, w którym potencjalnie funkcjonował będzie samochód autonomiczny. Niezależnie od warunków – czy to deszcz, czy śnieg – pojazd w każdej chwili powinien się doskonale orientować w otoczeniu. Tutaj wymiana danych z infrastrukturą uliczną może mieć bardzo duże znaczenie” – mówi Hainzlmaier.