• Nowe Q3 Sportback
    Nowe Q3 Sportback
    Cena: od 139 900 PLN Z ratą: od 1 071 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • SQ5 TDI
    SQ5 TDI
    Cena: od 341 900 PLN Z ratą: od 3 419 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
  • Q5 TFSI e
    Q5 TFSI e
    Konfiguracja tego modelu nie jest jeszcze dostępna.
  • Nowe SQ7
    Nowe SQ7
    Cena: od 449 900 PLN
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • Q7
    Q7
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
  • Nowe SQ8
    Nowe SQ8
    Cena: od 497 400 PLN Z ratą: od 4 389 PLN (w Audi Perfect Lease dla przedsiębiorców - rata netto)
    Teraz gwarancja Audi rozszerzona
    do 3 lat lub 90 000 km przebiegu
    (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).
nagrody-international-1180x500.png

Nagrody „International Engine of the Year”: silnik Audi 2.0 TFSI wygrywa w swojej klasie

Jednostka napędowa 2.0 TFSI Audi zdobyła prestiżową nagrodę „International Engine of the Year” w kategorii silników o mocy od 150 do 250 metrycznych koni mechanicznych. Międzynarodowy panel ekspertów złożony z 70 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata ogłosił tę czterocylindrową jednostkę benzynową zwycięzcą w swojej klasie. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Stuttgarcie i była częścią międzynarodowych targów „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019”.

Hans-Joachim Rothenpieler, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego, podkreśla: „Jesteśmy zachwyceni otrzymaniem tej nagrody. Potwierdza ona wszechstronność silnika 2.0 TFSI. Chciałbym tu jeszcze dodać, że jest on wykorzystywany nie tylko jako czysto benzynowa jednostka napędowa, ale również jako element napędu plug-in hybrid albo napędu zasilanego gazem naturalnym lub Audi e-gazem”.



Rothenpieler jest wyjątkowo dumny z sukcesu odnotowanego przez TFSI. Szef rozwoju technicznego Audi przywołuje przy tej okazji przeszłość: „Pierwsze TFSI wprowadziliśmy na rynek w roku 2004. Od tego momentu TFSI co roku wygrywa nagrodę w swojej klasie”. Pomiędzy rokiem 2005 a 2009 Audi zwyciężało z silnikiem 2.0 TFSI w kategorii jednostek dwulitrowych, a w latach 2010–2018 koncern z Ingolstadt wygrywał jednostką 2.5 TFSI w kategorii silników największych. Po zmianie kryteriów kategorii z pojemności skokowej na konie mechaniczne w roku 2019 dwulitrowy czterocylindrowiec powrócił na najwyższy stopień podium.



Historia jego sukcesu nadal trwa. Na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej w Genewie 2019 Audi pokazało model Q5 w wersji hybrydy typu plug-in, w której 2.0 TFSI współpracuje z mocnym motorem elektrycznym. Czterocylindrowy silnik używany jest też w wersjach g-tron aut klasy średniej. Jako paliwo wykorzystują one gaz naturalny CNG lub Audi e-gaz. Produkcja dużych ilości drugiego z tych gazów spowodowała, że Audi zaczęło stosować w procesie produkcyjnym zrównoważone metody jego wytwarzania.