Acquire
4_strategia_S_TDI-1180x500.png

Strategia Audi S TDI: Zwinność na długich trasach

Wydajny silnik wysokoprężny, idealny na długie trasy i konsekwentnie zelektryfikowany. W modelach typu S Audi wykorzystuje zalety napędu TDI i elektryfikacji. Modele Audi S4, S5, S6, S7 i SQ5 pojawią się na rynku wyposażone w jednostkę napędową V6 TDI, 48-woltowy system mild-hybrid oraz w napędzaną elektrycznie sprężarkę.

Maksymalny moment obrotowy 700 Nm oraz moc wyjściowa sięgająca 257 kW (349 KM) sprawiają, że modele typu S mają na długich trasach wystarczającą moc przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa i znacznym zasięgu. Ich wyjątkowa zwinność sprawia, że dla wielu klientów nastawionych na osiągi są one samochodami pierwszego wyboru. Nowe moduły zawieszenia, na przykład dynamiczny układ czterech kół skrętnych oraz robiąca wrażenie stylistyka, sprawiają, że modele Audi S6 i S7 Sportback prezentują się na drodze mocno i imponująco.



We wszystkich sytuacjach drogowych, od sportowego prowadzenia na krętych górskich drogach po długie odcinki jazdy autostradowej czy codzienne dojazdy do pracy, modele Audi S TDI łączą w sobie wyjątkową zwinność, błyskawiczne zwiększanie mocy i dużą siłę ciągu z niskim zużyciem paliwa i dużym zasięgiem. Interakcja wysokoobrotowego silnika 3.0 V6 TDI z zasilaną elektrycznie sprężarką (EAV) oraz 48-woltowy system hybrydowy mild-hybrid dają po temu idealne podstawy.



Dzięki trzylitrowej jednostce napędowej V6 TDI z zaledwie 2500 obr./min generującej maksymalny moment obrotowy 700 Nm, szybko reagującej sprężarce z napędem elektrycznym (EAV) i zasilającemu ją 48-woltowemu głównemu układowi elektrycznemu wysoka moc układu napędowego jest dostępna w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Wynik: natychmiastowa reakcja już przy minimalnych obrotach i duży, stały przyrost mocy aż do 3100 obr./min. Ponadto w połączeniu z 48-woltowym systemem hybrydowym mild-hybrid silnik V6 TDI oferuje bezkonkurencyjny zasięg: na przykład S6 Limousine ze zbiornikiem o pojemności 73 l może przejechać na jednym zbiorniku paliwa około 1170 km, odnotowując spalanie rzędu ok. 6,2 l/100 km.



Modele Audi S TDI dają klientom szeroką gamę wyboru obejmującą pojazdy w całym spektrum wydajności: od wyraziście sportowych do komfortowych, gdzie komfort postrzegany jest z punktu widzenia ogólnej koncepcji, układu napędowego i wyposażenia. To czyni je pojazdami idealnymi do odbywania długich podróży, a jednocześnie autami ze sportowym zacięciem. S4 i S5 to dynamicznie przyspieszające pojazdy segmentu D, S6 to mocna, biznesowa limuzyna, S6 Avant to elegancki wariant kombi, a S7 Sportback ma charyzmę czterodrzwiowego Gran Turismo. Nowo zaprezentowana druga generacja SQ5 TDI wpisuje się z kolei w tradycję praktycznych, mocnych SUV-ów.



Audi po raz pierwszy połączyło tu 48-woltowy główny system elektryczny ze sprężarką elektryczną i silnikiem V TDI. Zestawienie sprężarki z napędem elektrycznym i systemu hybrydowego mild-hybrid (MHEV) w ten wysokowydajny główny system elektryczny jest potwierdzeniem kolejnego kroku w kierunku szeroko zakrojonej elektryfikacji marki. Sprężarka elektryczna zwiększa osiągi, a system MHEV pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. W zakresie prędkości od 55 do 160 km/h samochód może nawet przez 40 sekund żeglować z wyłączonym silnikiem. Podczas hamowania rekuperacyjnego maksymalna moc wyjściowa wynosi 8 kW. Ponieważ system hybrydowy mild-hybrid jest połączony z układem czujników pojazdu, zużycie paliwa w modelach S w realnych warunkach jazdy spadło nawet o 0,4 l/100 km.



Na europejskich rynkach modele S zadebiutują wiosną albo latem 2019 roku.