Acquire
2 Zmniejszenie CO2_1180x500.jpg

Audi ma zamiar do 2025 roku zmniejszyć o 30 procent emisję CO2 w całym cyklu życia pojazdu

Audi i Grupa Volkswagen są jednymi z pierwszych producentów motoryzacyjnych, którzy zobowiązali się do przestrzegania postanowień Paryskiego Porozumienia Klimatycznego. Firma wyznaczyła sobie ambitny cel, jakim jest sukcesywna redukcja emisji CO2. Koncern zakłada zmniejszenie emisji o 30 procent do 2025 roku. W perspektywie długoterminowej Audi realizuje wizję mobilności neutralnej pod względem emisji CO2 i dąży do wdrożenia neutralności klimatycznej w całej firmie do 2050 roku.

Audi koncentruje się na samochodzie elektrycznym, który ma najmniejszy ślad węglowy ze wszystkich systemów napędowych w całym okresie jego eksploatacji. Sygnał startowy dla inicjatywy elektrycznej dało Audi e-tron, dostępne w salonach dealerskich czterech pierścieni. Wkrótce zostanie zaprezentowane Audi e-tron Sportback, kolejny członek rodziny e-tron. Następnie zostaną przedstawione: wersja produkcyjna sportowego Audi e-tron GT, które produkowane będzie przez Audi Sport GmbH, oraz kompaktowy SUV Audi Q4 e-tron concept, pokazany po raz pierwszy na Wystawie Motoryzacyjnej w Genewie. Audi planuje, że do 2025 roku w swojej ofercie mieć będzie 30 zelektryfikowanych modeli, z których 20 będzie wyłącznie elektrycznych. Udział pojazdów zelektryfikowanych w gamie modelowej wyniesie wówczas 40 procent całkowitej sprzedaży. Marka kontynuuje również rozwój silników konwencjonalnych, skupiając się na uniwersalnej, łagodnej hybrydyzacji i na 48-woltowym systemie elektrycznym. Istotnym elementem inicjatywy elektryfikacji są hybrydy typu plug-in. Niebawem Audi wprowadzi na rynek cztery kolejne modele PHEV, a pierwszym z nich będzie Audi Q5 55 TFSI e quattro.
Bram Schot, prezes zarządu AUDI AG, mówi: „Angażujemy się w cele klimatyczne wyznaczone w traktacie paryskim i wnosimy wkład w ograniczenie globalnego wzrostu temperatury. Chcemy zostać wiodącym dostawcą premium neutralnym pod względem emisji CO2 i jesteśmy odpowiedzialni za nasze produkty przez cały cykl ich życia”.

Z racji tego, że samochody elektryczne są bardziej energochłonne w produkcji niż modele z silnikami spalinowymi, Audi postawiło sobie długoterminowy cel dekarbonizacji łańcucha dostaw. Od końca 2018 roku firma wraz z dostawcami prowadzi warsztaty na temat emisji CO2 w celu uzgodnienia skutecznych środków jej ograniczenia. Wielki potencjał tkwi na przykład w wykorzystaniu energii pochodzącej z regeneracji, zamykaniu cykli materiałowych i w zwiększonym udziale materiałów pochodzących z recyklingu. Audi wymaga od swoich dostawców ogniw bateryjnych stosowania zielonej energii elektrycznej w ich produkcji i zaznacza to w swoich specyfikacjach.

Marka zwraca również uwagę na sposób prowadzenia produkcji w swoich fabrykach. W przyszłości firma zamierza prowadzić produkcję w sposób neutralny pod względem emisji CO2, tak by do 2025 roku osiągnąć zamierzone cele.

Kolejnym krokiem będzie przebudowa fabryki samochodów i silników w węgierskim mieście Győr. W tym roku na dachach dwóch centrów logistycznych Audi Hungaria o powierzchni około 160 000 m2 zostanie zainstalowany największy w Europie system paneli słonecznych o maksymalnej mocy 12 megawatów.