Acquire
large_e_tron_sb.jpg.jpg

SUV coupé z rodziny pojazdów e-tron: Audi e-tron Sportback

Przyszłość jest elektryczna – Audi konsekwentnie trzyma się swojego strategicznego kierunku i przedstawia drugi model z linii e-tron. Audi e-tron Sportback to dynamiczny SUV coupé oferujący do 300 kW mocy i do 448 km zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora.

Audi e-tron Sportback łączy moc przestronnego SUV-a z elegancją czterodrzwiowego coupé i progresywnym charakterem samochodu elektrycznego. Dach płasko rozpościera się nad muskularną karoserią, ostro opada ku tyłowi – w stylu typowym dla coupé – i przechodzi w mocno pochylone słupki D. Dolna krawędź trzeciego okna bocznego unosi się ku tyłowi – to z kolei cecha charakterystyczna dla pojazdów typu Sportback.

Audi e-tron Sportback ma doskonałą wartość współczynnika oporu powietrza cw: zaledwie 0,25. Wynika to przede wszystkim z formy karoserii typowej dla modelu coupé. Wpływa to korzystnie na zużycie energii, a co za tym idzie – większy zasięg samochodu.

Cyfrowe, matrycowe reflektory Matrix LED to ukoronowanie wersji wyposażenia wchodzącego na rynek modelu. Są innowacją na skalę światową w produkcji masowej: światło reflektorów diodowych, rozbite na malutkie piksele, oświetla drogę z wysoką rozdzielczością.

Oba silniki elektryczne Audi e-tron Sportback 55 quattro mają moc 265 kW i wytwarzają moment obrotowy rzędu 561 Nm. Taki napęd sprawia, że SUV coupé energicznie rusza z miejsca i jedzie prawie bezgłośnie, nie emitując zanieczyszczeń do atmosfery. System rekuperacji płynnie reguluje odzyskiwanie energii – zarówno podczas toczenia się pojazdu do przodu, gdy kierowca zwolni prawy pedał, jak i podczas hamowania.

Na długich trasach Audi e-tron Sportback można ładować na stacjach szybkiego ładowania. W niecałe pół godziny akumulator zostaje naładowany w 80%. Oferowana przez Audi usługa e-tron Charging Service zapewnia łatwy dostęp do ponad 110 000 publicznych stacji ładowania w 21 krajach europejskich, a ich liczba stale rośnie. Audi oferuje również różne rozwiązania pozwalające na ładowanie akumulatorów we własnym garażu, które są uzależnione od wydajności domowej sieci zasilania.

Wnętrze Audi e-tron Sportback to eleganckie połączenie nowoczesnej stylistyki i techniki. Duży łuk stylistyczny rozciągający się przez deskę rozdzielczą i przebiegający od drzwi do drzwi integruje osłonę wirtualnego kokpitu Audi. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom w zakresie wygłuszenia i aeroakustyki podczas jazdy we wnętrzu panuje prawie całkowita cisza.

Podobnie jak wszystkie modele klasy wyższej spod znaku czterech pierścieni, Audi e-tron Sportback jest wyposażone w system operacyjny MMI touch response z dwoma wyświetlaczami. Struktura menu jest intuicyjna jak w smartfonie. Kierowca może obsługiwać szereg funkcji również przy pomocy komend głosowych.

Systemy wspomagania kierowcy w Audi e-tron Sportback ułatwiają bezpieczną jazdę. Na życzenie dostępny jest pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim, m.in. asystent skrzyżowań, asystent ruchu poprzecznego z tyłu oraz ostrzeżenie przed zmianą pasa i przed wysiadaniem. W wyposażeniu znajdziemy też Audi pre sense 360°. Systemy wykrywają zagrożenia kolizją i inicjują ukierunkowane środki ochronne: od napięcia pasów bezpieczeństwa aż do pełnego hamowania.
Audi e-tron Sportback powstaje w neutralnej pod względem emisji CO2 fabryce w Brukseli i pojawi się na polskich drogach wiosną 2020 r.