Acquire
1180x500_4.jpg

Audi prezentuje w pełni elektryczny napęd dla modeli e-tron S 

Intensywne prace nad elektryfikacją modeli Audi nie ustają. Trzy silniki elektryczne w trybie boost generują moc rzędu 370 kW i moment obrotowy 973 Nm. Dzięki czysto elektrycznemu napędowi Audi e-tron i Audi e-tron Sportback w swoich wersjach S przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Pojawia się też nowa funkcja – elektryczny torque vectoring, który zapewnia aktywny i w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego między kołami tylnej osi.

Dynamika 2.0: radość z jazdy

Prototypy Audi e-tron S imponują zwiększoną dynamiką, zwinnością i trakcją. Praktycznie bezgłośnie przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Ich prędkość maksymalna została ograniczona do 210 km/h. Elektryczne modele S gwarantują sportowe wrażenia z jazdy. Przy odpowiednim ustawieniu trybów istnieje możliwość kontrolowanego driftu. Jednocześnie oba auta charakteryzuje wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności.

Napęd: trzy silniki elektryczne w seryjnej produkcji

Nowe modele Audi e-tron S to pierwsze na świecie samochody elektryczne z trzema silnikami, które w przyszłości produkowane będą seryjnie. Z uwagi na wydajność podczas normalnej jazdy wystarczy moc dwóch tylnych silników. Przedni silnik załącza się błyskawicznie, gdy kierowca zażąda więcej mocy, albo predyktywnie, gdy sytuacja na drodze tego wymaga (trudny zakręt, śliska nawierzchnia). Najważniejszą innowacją od czasu zaprojektowania napędu quattro są dwa silniki z elektrycznym torque vectoringiem, który selektywnie rozkłada moment obrotowy między kołami. Tylne silniki elektryczne przekazują moc napędu bezpośrednio na koło. Dzięki temu samochód oferuje jeszcze większą zwrotność i dynamiczne pokonywanie zakrętów.

Wysoką zwrotność pojazdu zapewnia również sportowy układ kierowniczy – im bardziej kierowca skręca kierownicą, tym bardziej bezpośrednie staje się przełożenie układu. Ze względu na potrzeby modeli S funkcjonowanie elastokinematyki i amortyzatorów zostało zoptymalizowane. Z kolei powiększenie stabilizatorów na obu osiach ograniczyło przechyły samochodu w czasie pokonywania zakrętów.

Ładowanie w zasięgu ręki

Audi e-tron i Audi e-tron Sportback można będzie ładować prądem stałym z mocą do 150 kW na przykład w europejskiej sieci Ionity. Ładowanie z wysoką mocą z 5% do 80% zajmie zaledwie pół godziny. Sportowe modele będzie można także ładować prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW. Za pośrednictwem usługi Audi e-tron Charging Service kierowcy mają do dyspozycji ponad 140 tys. publicznych stacji ładowania w 24 krajach Europy.

Stylistyka i oświetlenie

Elektryczna moc znajduje odzwierciedlenie w zewnętrznej stylistyce. Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe została w znacznym stopniu zabudowana i polakierowana w odcieniu jasnej szarości. Nakładki zderzaka, wkładki w drzwiach i dyfuzor zostały zaakcentowane srebrnym kolorem. Na specjalne życzenie oba modele typu S mogą zostać wyposażone w cyfrowe reflektory diodowe Matrix. Innowacyjne oświetlenie składa się z małych pikseli i umożliwia precyzyjne sterowanie. Dzięki temu światła w wąskich miejscach pokazują pozycję auta na pasie i pomagają kierowcy utrzymać się na jego środku.