1180x500_A.jpg

Ewolucyjna rewolucja – nowa generacja Audi A3 

Audi A3 Sportback i A3 Limousine – dwa modele z segmentu kompaktów klasy premium – są już w sprzedaży. Najnowsze wersje są teraz jeszcze bardziej komfortowe, zdigitalizowane i połączone z wirtualnym światem. Oba modele właśnie wjechały na rynek.

Kompaktowe proporcje i sportowy design to główne cechy nowego Audi A3 Sportback. Progresywny styl nadwozia kryje wiele innowacji rodem z modeli wyższych segmentów, np. system infotainment i systemy wsparcia kierowcy. Sportowy design zewnętrzny ma swoją kontynuację we wnętrzu. W oczy rzucają się: nowa dźwignia zmiany biegów, aluminiowe lub karbonowe panele ozdobne, efektowne wewnętrzne klamki drzwi oraz tablica rozdzielcza o wyglądzie czarnego panelu. W nowym Audi A3 Sportback po raz pierwszy zastosowano tapicerkę foteli wykonaną w duchu zrównoważonego rozwoju – z przetworzonych butelek PET. Ozdobiono ją stylowymi kontrastowymi szwami.

Przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych nowe Audi A3 Sportback oferuje więcej miejsca wewnątrz. W zależności od pozycji tylnej kanapy bagażnik ma od 380 do 1200 litrów pojemności, a jego podłogę umieścić można na różnych poziomach. Z kolei czterowahaczowe zawieszenie z tyłu dla wersji z silnikiem od 110 kW (150 KM) jest sportowe i dobrze wyważone. Łączy w sobie przyjemność wygodnej jazdy z wysoką dynamiką.

Nowe Audi A3 Limousine ma bardzo sportowy, a zarazem elegancki wygląd. Systemy infotainment i wsparcia kierowcy tej czterodrzwiowej, kompaktowej limuzyny są teraz w pełni zdigitalizowane i połączone z siecią. Kryjące się pod eleganckim nadwoziem nowe napędy i odpowiednio zestrojone zawieszenie zapewniają dynamiczne wrażenia i precyzyjne prowadzenie. Wyższy tył oraz duży dyfuzor znacznie poprawiają aerodynamikę auta w porównaniu z jego poprzednikiem.

Zawieszenie w nowym A3 Limousine zostało tak zestrojone, by było sportowe, a jednocześnie pracowało harmonijnie i precyzyjniej niż w modelu poprzednim. Szybkość reakcji jest w dużej mierze zasługą dynamicznego układu kierowniczego zapewniającego optymalną interakcję pomiędzy wszystkimi komponentami związanymi z dynamiką poprzeczną.

W obu wariantach A3 kokpit jest całkowicie skupiony na kierowcy. Znajdziemy w nim elementy dobrze znane z modeli klas wyższych, a standardem jest 10,1-calowy monitor dotykowy umieszczony pośrodku tablicy rozdzielczej. System rozpoznaje naturalne pismo i mowę potoczną.

Podstawą systemu MMI jest nowa modułowa platforma infotainment trzeciej generacji. Jej moc obliczeniowa jest dziesięć razy większa niż poprzedniczki. Obsługuje wszystkie zadania związane z systemami łączności – m.in. telefon, usługi Audi connect oraz zintegrowany z samochodem hotspot Wi-Fi.

Kolejną innowacją są cyfrowe światła do jazdy dziennej znajdujące się w obrębie reflektorów diodowych Matrix LED. Ich matryca, zbudowana z diodowych segmentów w układzie trzy na pięć, tworzy unikalne sygnatury świetlne.