Acquire
1180x500_D.jpg

Nowoczesna komunikacja. Odkryj Audi w cyfrowym świecie

Zachowując dystans, wciąż możemy trzymać się razem. Audi stawia na pionierskie wirtualne rozwiązania, by dotrzeć do swoich odbiorców. Pomimo ograniczeń w kontaktach i podróżach dziennikarze z całego świata mogą zapoznać się z nowościami technicznymi Audi i zyskać wgląd w wirtualne środowisko marki. Cztery pierścienie stawiają też na dialog. Dlatego nowe formaty komunikacyjne (jak „Audi TechTalk”) kładą nacisk na ścisły kontakt między odbiorcami a ekspertami Audi.

Coraz większy wybór cyfrowych narzędzi sprawia, że użytkownicy mogą swobodnie wchodzić w interakcje z interesującymi ich markami. Korzysta z tego Audi, które z sukcesem uruchomiło nowe formaty komunikacji, jak chociażby: „TechTalk”, „LiveOnDrive” i „Audi Ekspert prezentuje”. Platformy nie tylko służą wymianie informacji, lecz także skupiają się na aspekcie zdobywania doświadczeń.

„Świat mobilności się zmienia, a jednocześnie nowoczesne technologie stają się coraz bardziej złożone. Naszym celem jest ciągłe udoskonalanie naszych multimedialnych prezentacji w myśl naczelnego hasła Audi «Vorsprung durch Technik – Przewaga dzięki technice»” – podkreśla Peter Oberndorfer, szef komunikacji odpowiedzialny za serwisy redakcyjne i wydarzenia medialne.

Jednym z formatów online, który odniósł sukces, jest „Audi TechTalk”. W pierwszej sesji panelu ekspertów dziennikarze z całego świata zagłębili się w tematykę ładowania samochodów elektrycznych. Inżynierowie Audi dzielili się wiedzą, prezentując eksponaty i materiały multimedialne. Następnie zespoły redakcyjne zdobywały dodatkowe informacje w sesji pytań i odpowiedzi na żywo.

Kolejnym dowodem na to, że innowacyjne formaty spotykają się z pozytywnym odbiorem, jest #LiveOnDrive z około 40 milionami kontaktów. W premierowym odcinku profesjonalny kierowca wyścigowy Audi oraz ekspert motoryzacyjny, mający swój kanał na YouTubie, zasiedli za kierownicą Audi RS 5 na torze testowym Audi Sport w Neuburgu. W bezpośredniej rozmowie streamowanej na żywo odpowiadali na pytania zadawane przez społeczności Facebooka i YouTube’a. Dziennikarze mogli „zdalnie sterować” samochodem za pośrednictwem kamery na czacie, by zrobić indywidualne zdjęcia lub nagrania wideo.

Nowatorskim formatem są również wirtualne wycieczki dostępne w językach niemieckim i angielskim na stronie Audi.Stream: „Audi na żywo w fabryce w Ingolstadt” oraz „Insight Audi Design”. Dzięki nim fani mogą zobaczyć serce fabryki oraz sposób projektowania samochodów spod znaku czterech pierścieni w czasie rzeczywistym. Doświadczeni przewodnicy wycieczek witają gości online i moderują transmisję na żywo ze studia. Kluczową rolę odgrywa interakcja z użytkownikami: wycieczki są dostosowane do życzeń i zainteresowań uczestników.

Przykładem zastosowania cyfrowej komunikacji na polskim rynku jest seria filmów „Audi Ekspert prezentuje”, w trakcie których ekspert marki, dr Grzegorz Laskowski, przybliża specyfikę poszczególnych samochodów.

Wachlarz komunikacji cyfrowej będzie systematycznie poszerzany. Audi chce zadbać o niezwykłe doświadczenia swoich odbiorców, rozwijając obecne formaty i stawiając na innowacje, jak chociażby organizację wirtualnych wydarzeń.