1180x500_A.jpg

Więcej dynamiki, więcej mocy, więcej przyjemności z jazdy: Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine

Minęło ponad 20 lat od momentu, gdy Audi zaprezentowało pierwszy model S3 i wprowadziło tym samym na rynek sportowe kompakty klasy premium. Teraz przyszedł czas na nową generację Audi S3 Sportback i Audi S3 Limousine.

Wystarczy jedno spojrzenie na nowe modele S3, by zauważyć ich dynamiczny charakter. Przód obu pojazdów został zdominowany przez osłonę chłodnicy Singleframe z grillem o oczkach w kształcie rombów oraz imponujące wloty powietrza. Z tyłu sportowy wygląd obu modeli jest podkreślony przez duży dyfuzor i cztery rury wydechowe.

Wystarczy jedynie 4,8 sekundy, by rozpędzić oba modele od 0 do 100 km/h. Ich prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Moc silnika przekazywana jest bezpośrednio na drogę dzięki siedmiobiegowej automatycznej skrzyni S tronic oraz napędowi na cztery koła quattro. Jazda nowymi modelami S3 jest wyjątkowo przyjemna dzięki czterem wahaczom na każdym z kół tylnej osi oraz progresywnemu układowi kierowniczemu. Na życzenie klienta oba modele mogą zostać wyposażone w zawieszenie S sport z regulacją amortyzatorów.

Standardowo oba warianty są dostarczane z 18-calowymi kołami, jednak na specjalne życzenie mogą zostać wyposażone w obręcze 19-calowe. Oba modele są nieco większe od swoich poprzedników – o trzy centymetry szersze oraz trzy dłuższe w wersji Sportback, a cztery w wersji Limousine.

Wyjątkowy sportowy charakter nowych Audi S3 oddaje także ich wnętrze. Co w nim znajdziemy? Między innymi nową, kompaktową dźwignię zmiany biegów skrzyni S tronic oraz dekoracyjne panele ozdobne. Na nowo zostały zaprojektowane sportowe fotele, a ich tapicerka w standardzie w dużej mierze została wykonana z przetworzonych butelek PET. Wnętrze oferuje także sporo miejsca –bagażnik w wersji S3 Sportback ma od 325 do 1145 litrów pojemności, a w wersji S3 Limousine jest to 370 litrów.

System obsługi MMI bazuje na platformie infotainment trzeciej generacji z dziesięciokrotnie wyższą mocą obliczeniową w porównaniu z poprzednią wersją. Zadania wykonywane są z prędkością przesyłu danych LTE Advanced. System jest sterowany głosowo, z użyciem mowy potocznej. Sześć profili użytkowników umożliwia zapisanie ustawień, jak np. częste cele podróży czy preferencje dotyczące klimatyzacji.

Nowe Audi S3 można połączyć ze smartfonem kierowcy dzięki aplikacjom myAudi, Apple CarPlay, Android Auto i Audi phone box. Wyjątkowym udogodnieniem dla uwierzytelnionych użytkowników jest Audi connect key. Opcja ta umożliwia zamykanie, otwieranie oraz uruchamianie samochodu za pomocą smartfona z systemem Android.

Zaawansowanie techniczne, z którego znana jest marka Audi, reprezentują systemy wsparcia kierowcy w trakcie jazdy. Są to m.in. Audi pre sense front czy asystent utrzymania na pasie ruchu, które znajdują się w standardowym wyposażeniu obu modeli. Opcjonalnie można zamówić systemy takie jak: asystent parkowania, ostrzeżenie przed wysiadaniem oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Kierowcę wspiera także adaptacyjny tempomat, który może delikatnie wpływać na pracę układu kierowniczego przy ustalonej prędkości czy odległości od pojazdu znajdującego się z przodu. Z kolei za oszczędny styl jazdy odpowiada asystent wydajności.

Od 13 sierpnia możliwe jest skonfigurowanie i zamówienie nowych modeli Audi S3 w Polsce. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów jeszcze w tym roku. Premierze obu modeli towarzyszy limitowana „edition one”. Charakteryzuje się specjalnie dobranymi kolorami nadwozia: żółtym Python Yellow (Sportback) lub czerwonym Tango Red (Limousine) z czarnymi akcentami oraz z 19-calowymi felgami i sportowymi fotelami.