1180x500_E.jpg

Najwyższa wydajność: Audi SQ7 i Audi SQ8 z silnikiem V8 TFSI

Jesienią 2020 roku na europejskich rynkach pojawią się nowe wersje silnikowe Audi SQ7 i SQ8 wyposażone w silniki TFSI. To odpowiedź marki na obecne motoryzacyjne trendy stosowania sportowych jednostek benzynowych w samochodach typu SUV.

W nowych wersjach modeli SQ7 i SQ8 nie zabraknie zaawansowanych technicznie rozwiązań, które są znakiem rozpoznawczym samochodów czterech pierścieni. Będą to m.in. nowe funkcje connectivity czy systemy wsparcia kierowcy.

Ogromna moc benzynowego silnika 4.0 TFSI (507 KM) sprawia, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje obu modelom jedyne 4,1 sekundy. Jest to czas, którym pochwalić się mogą najwyższej mocy samochody sportowe. W obu autach prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.

Jednostka napędowa V8 biturbo jest bardzo zaawansowana technicznie. Podczas spokojniejszej jazdy system odłączanych na życzenie cylindrów (COD) umożliwia redukcję spalania. W obu modelach zastosowany został stały napęd na cztery koła quattro oraz automatyczna ośmiobiegowa skrzynia tiptronic, dzięki którym ogromna moc silnika przenoszona jest na drogę.

W standardowym wyposażeniu Audi SQ7 i Audi SQ8 znajdują się dwa sportowe podzespoły zawieszenia: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z kontrolą tłumienia oraz układ czterech kół skrętnych. W trakcie wolniejszej jazdy układ skręca tylne koła samochodu o pięć stopni w kierunku przeciwnym niż skręt kół przednich. Efektem jest mniejszy promień skrętu i większa zwrotność. Natomiast przy nieco szybszej jeździe, powyżej 60 km/h, koła tylne skręcają delikatnie w tym samym kierunku co koła przednie. Dzięki temu samochód jest stabilniejszy podczas szybkiej jazdy oraz przy dynamicznej zmianie kierunku.

Niezwykle istotnym elementem Audi SQ7 i SQ8 jest układ elektromechanicznej aktywnej stabilizacji przechyłu (eAWS). Jak działa w praktyce? Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną znajdujący się zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi oddziela dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po prostej są one oddzielone od siebie, co redukuje ruchy nadwozia, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach, oraz poprawia komfort jazdy. Natomiast podczas jazdy sportowej i dynamicznego wchodzenia w zakręty rury stabilizatorów są bezstopniowo przekręcane w przeciwnych do siebie kierunkach. Boczny przechył pojazdu znacznie się wtedy zmniejsza, a tendencja do podsterowności jest wyraźnie redukowana.

Audi SQ7 i SQ8 prowadzi się zwinnie oraz bardzo precyzyjnie także dzięki sportowemu mechanizmowi różnicowemu oraz elektronicznej platformie podwozia EFP. Dodatkowo użytkownik pojazdu ma możliwość wyboru spośród aż siedmiu profili jazdy w systemie Audi drive select: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad i individual.

W opcji standardowej Audi SQ7 występuje z 20-calowymi obręczami kół. Klienci mają jednak opcję wyboru wersji z 22 calami. Natomiast Audi SQ8 w standardzie ma 21-calowe obręcze, które opcjonalnie mogą zostać zmienione na 22- lub 23-calowe.

W obu modelach technologie infotainment, connectivity oraz systemy wsparcia kierowcy sprawiają, że nie tylko jazda poza miastem, lecz również codzienne czynności – jak parkowanie – są czystą przyjemnością. Europejscy kierowcy będą mogli przekonać się o tym jesienią.