Acquire
1180x500_E.jpg

Wysoka wydajność i sportowe możliwości: A3 Sportback 40 TFSI e 

Nawet 78 km zasięgu w trybie jazdy czysto elektrycznej (wg standardów NEDC) i 204 KM mocy systemowej: Audi przedstawia nowe A3 Sportback 40 TFSI e. Kompaktowa hybryda typu plug-in lokalnie nie emituje zanieczyszczeń, oferuje sportowe możliwości i wysoką wydajność oraz ma wszystkie najlepsze cechy linii produktowej A3.

Audi kontynuuje ofensywę elektromobilności i prezentuje nowy model: A3 Sportback 40 TFSI e. Wcześniej na rynku pojawiły się już hybrydowe wersje linii A6, A7, A8, Q5 i Q7. Teraz do tej gamy dołącza model kompaktowy. Audi A3 Sportback 40 TFSI e wszystkie swoje najlepsze cechy odziedziczyło po swoim poprzedniku – Audi A3 Sportback e-tron – a wiele z nich zostało zoptymalizowanych i poprawionych.

Rolę silnika spalinowego w tym kompaktowym modelu hybrydowym typu plug-in odgrywa jednostka 1.4 TFSI, która dostarcza 150 KM mocy. Natomiast napęd elektryczny zasilany jest stale wzbudzonym synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 80 kW i zwiększonej w porównaniu z poprzednikiem gęstości uzwojenia. Silnik elektryczny zintegrowany jest z obudową sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów S tronic. Jest jednak lżejszy i bardziej kompaktowy niż w poprzednim modelu. Litowo-jonowy akumulator umieszczony jest w okolicach tylnej kanapy pod podłogą A3 Sportback 40 TFSI e i może zmagazynować prawie o 48% więcej energii niż akumulator poprzednika.

Zarządzanie napędem zostało tak zaprojektowane, by wydajność systemu była jak najwyższa. Kierowcy mogą nadać napędowi elektrycznemu priorytet, wciskając przycisk EV. W tym trybie samochód może pokonać nawet 78 km (wg standardów NEDC, wg standardów WLTP jest to 67 km). To około 20 km więcej, niż mógł pokonać poprzednik. Taki zasięg pozwala na pokonywanie większości codziennych podróży w trybie czysto elektrycznym z lokalnie zerową emisją.

Gdy A3 PHEV porusza się w trybie hybrydowym, oba systemy napędowe inteligentnie ze sobą współpracują. W systemie operacyjnym MMI wybrać wtedy można jeden z dwóch trybów: Battery hold lub Battery charge. W trybie hold ładowanie akumulatora jest utrzymywane na aktualnym stałym poziomie. W trybie charge do akumulatora przesyłana jest możliwie największa ilość energii elektrycznej. Zarządzanie napędem wykorzystuje dane dostarczane przez system nawigacji za pośrednictwem czujników pojazdu i systemów wsparcia kierowcy.

Standardowo ta kompaktowa hybryda typu plug-in wyposażana jest w kabel do ładowania z gniazdka 230 V. Pełne naładowanie całkowicie pustego akumulatora trwa nieco ponad cztery godziny. Dzięki bezpłatnej aplikacji myAudi klienci mogą zdalnie kontrolować czas ładowania oraz wstępną klimatyzację pojazdu. Gdy temperatura zewnętrzna jest niska, elektryczne elementy grzewcze ogrzewają wnętrze. Natomiast zasilana elektrycznie klimatyzacja wychładza je wtedy, gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka. Dzięki usłudze e-tron Charging Service ładowanie samochodu w trasie jest proste i komfortowe. Obejmuje ona większość krajów europejskich i oferuje dostęp do około 178 000 punktów ładowania, w tym do 567 w Polsce.

Do systemu obsługi Audi A3 Sportback 40 TFSI e dodano funkcje i pozycje na wyświetlaczu właściwe wyłącznie napędom hybrydowym. Miernik mocy na tablicy wskaźników lub na opcjonalnym cyfrowym kokpicie Audi virtual cockpit wyświetla stan mocy systemu, status napędu, stan rekuperacji, poziom naładowania baterii oraz zasięg. Środkowy ekran systemu MMI o przekątnej 10,1 cala dodatkowo pokazuje strumień przepływu energii.

Audi A3 Sportback 40 TFSI e będzie dostępny na polskim rynku już pod koniec tego roku.