Acquire
newsletter_2.jpg

Sportowe, mocne i wydajne. Nowa generacja Audi SQ5 TDI

Zoptymalizowane Audi SQ5 TDI imponuje nie tylko wyglądem. Jego trzylitrowy wysokoprężny silnik V6 z wieloma innowacjami gwarantuje większą moc i wydajność. Z kolei zewnętrzna stylistyka podkreśla sportowy charakter tego SUV-a.

W najnowszej wersji modelu Audi SQ5 trzylitrowa jednostka V6 rozwija 341 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Silnik 3.0 TDI oddaje swoją moc szybciej i bardziej dynamicznie niż w poprzedniej wersji. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy. Specjalny wzmacniacz dźwięku układu wydechowego nadaje silnikowi V6 rasowe brzmienie.

Wiele szczegółów V6 3.0 TDI zostało udoskonalonych. Tłoki wykonano z kutej stali, dzięki czemu straty ciepła są mniejsze. Pośrednia chłodnica międzystopniowa jest bardziej efektywna – może podgrzać powietrze wlotowe już krótko po uruchomieniu silnika w zimnych warunkach otoczenia, tak by szybciej osiągnąć idealną temperaturę spalania. Turbosprężarka jest teraz wyposażona w mniejsze i lżejsze koło kompresora, które wchodzi na obroty z wyjątkowo wysoką prędkością. Kolektor wydechowy korzysta z lepszej izolacji, dzięki czemu spaliny szybciej osiągają optymalną temperaturę po rozruchu. Do ich oczyszczania Audi stosuje technikę podwójnego wtrysku opartą na dwóch współpracujących ze sobą katalizatorach SCR. Ich praca uzupełnia się wzajemnie, ponieważ pokrywają one różne sytuacje eksploatacyjne i okna czasowe temperatury spalin.

Jednostka 3.0 TDI zawiera rozwiązania techniczne redukujące zużycie paliwa i poprawiające jej spontaniczne reakcje. 48-woltowy system tzw. miękkiej hybrydy MHEV w procesie hamowania pojazdu odzyskuje nawet 8 kW mocy. Z kolei elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) pomaga, gdy przepływ spalin dostarcza zbyt mało energii do napędu turbosprężarki. Zoptymalizowana interakcja pomiędzy EAV, MHEV, turbosprężarką, samym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów tiptronic wspiera dynamikę reakcji podczas ruszania pojazdu lub przyspieszania z niskich prędkości.

Moc jednostki napędowej przekazywana jest na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej przekładni tiptronic charakteryzującej się szybką i łagodną zmianą biegów oraz strategią działania, która została dostosowana do zmodyfikowanego silnika. Zawieszenie Audi SQ5 TDI jest w pełni przystosowane do pracy z mocnym napędem diesla. Każde z czterech kół opiera się na pięciu wahaczach. Sportowe zawieszenie S z regulacją amortyzatorów obniża nadwozie o 30 mm (w porównaniu z Q5) i imponuje wyjątkowo szerokim zakresem ustawień – od bardzo komfortowego do wyjątkowo dynamicznego.

W standardzie dostępny jest system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select. Kierowca ma do dyspozycji sześć trybów. Siódmy – allroad – jest dodawany w przypadku wyposażenia samochodu w opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne ze specjalnym zestrojeniem S. Zawieszenie pneumatyczne umożliwia zmianę wysokości zawieszenia nadwozia w aż pięciu stopniach, zależnych od aktualnych warunków drogowych.

Odświeżone Audi SQ5 TDI ma mocny wygląd, z rzucającymi się w oczy detalami, które nadają mu jeszcze bardziej dynamiczny charakter. W standardowym wyposażeniu znajdują się reflektory w technice LED. Opcjonalnie zamówić można również diodowe reflektory Matrix LED z funkcją automatycznego włączania świateł drogowych i z dynamicznymi kierunkowskazami. Klient ma do wyboru dziewięć kolorów lakieru nadwozia. Na życzenie dostępny jest czarny pakiet stylizacyjny dodający autu sportowego charakteru.

Opcjonalnie klient może zamówić innowacyjne cyfrowe światła OLED. Przy składaniu zamówienia kierowca wybiera spośród trzech sygnatur świateł tylnych, z których każda ma swój unikalny scenariusz świetlny dla funkcji coming/leaving home.

SQ5 TDI ma czarne lub ciemnoszare wnętrze z podświetlanymi aluminiowymi listwami progowymi, na których umieszczono logo S. Elektrycznie regulowane fotele sportowe z wytłoczonym logo S są dostępne w trzech wariantach tapicerki. Opcjonalnie tylna kanapa może być przesuwana do przodu i do tyłu, a jej oparcia mają regulację stopnia nachylenia. Podstawowa pojemność bagażnika to 520 litrów. Można ją powiększyć do nawet 1520 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.