Acquire
3_1180x500.jpg

Wszystkie modele Audi zgodne z najnowszym standardem emisji spalin Euro 6d 

Od początku roku oferta pojazdów Audi została dostosowana do wymagań nowego standardu emisji spalin Euro 6d. Wszystkie nowe modele dostępne w sprzedaży spełniają każdy z surowych limitów.

Dostosowanie się do najnowszych standardów było dla czterech pierścieni organizacyjnym wyzwaniem. W związku z pandemią, a co za tym idzie – przestojami produkcyjnymi, trzeba było jak najlepiej wykorzystać istniejący potencjał na stanowiskach testowych w Ingolstadt i w Neckarsulm. Obecnie certyfikowane są 193 wersje i warianty modelowe Audi, co stanowi zdecydowaną większość dotychczasowej oferty. Kilka kolejnych certyfikowanych modeli pojawi się w najbliższych miesiącach. Co ważne, spełnienie normy Euro 6d nie spowodowało usunięcia z gamy modelowej Audi żadnego z dotychczas oferowanych modeli.

Za określony model uznaje się wariant silnika i skrzyni biegów w powiązaniu z określonym kształtem nadwozia. Dla przykładu: 2.0 TDI z siedmiobiegową automatyczną skrzynią S tronic i napędem na cztery koła quattro oraz każdy wariant nadwozia – np. Limousine, Sportback lub Avant – to w efekcie oddzielny model. Różnorodna rodzina modelowa A4/A5 dysponuje łącznie aż 58 wariantami silnika i skrzyni biegów.

Od 2015 r. dla nowych samochodów z silnikiem wysokoprężnym obowiązuje norma emisji tlenków azotu wynosząca 80 mg/km, a w przypadku samochodów z silnikiem benzynowym – 60 mg/km. Wraz z wprowadzeniem kolejnego poziomu normy Unia Europejska podniosła wymagania dotyczące metod, cykli i procedur pomiarowych oraz warunków badań. Nowy poziom normy Euro 6d-ISC-FCM, który od 1 stycznia 2021 r. dotyczy wszystkich nowych pojazdów, jeszcze bardziej koncentruje się na rzeczywistych emisjach wytwarzanych w warunkach ruchu drogowego (ang. Real Driving Emissions – RDE). Dlatego też pojazdy przechodzą badania RDE przeprowadzane na drodze w określonych warunkach. Ponadto norma Euro 6d wymaga pokładowego systemu monitorowania zużycia paliwa. Audi wdrożyło go w postaci oprogramowania w jednostce sterującej silnikiem.

Audi zadbało o zgodne z nowymi przepisami wartości emisji, uwzględniając wszystkie nowe modele i każde warunki. W przypadku modeli z jednostkami wysokoprężnymi kluczowa jest technika podwójnego wtrysku. Już w 2020 r. Audi stopniowo wprowadzało tę technikę w kompaktowych modelach z silnikami diesla montowanymi poprzecznie oraz w modelach sześciocylindrowych: w Audi A3, A4, A5 i Q5.

W przypadku modeli z silnikami benzynowymi skupiono się na cząsteczkach węgla, które powstają przede wszystkim podczas rozruchu zimnego silnika. Od 2018 r. Audi wyposaża swoje modele benzynowe w filtry cząstek stałych. Filtry te są bardziej obszerne i redukują emisję cząstek stałych nawet o 90%.