Acquire
5_1180x500.jpg

Audi przetestuje koncepcję centrum szybkiego ładowania

Elektryczna ofensywa Audi nabiera tempa: w roku 2021, po raz pierwszy w historii, ponad połowa nowo wprowadzanych na rynek modeli Audi będzie zelektryfikowana. Wraz z rosnącą liczbą modeli elektrycznych będą rosły również wymagania dotyczące infrastruktury ładowania. Rozwiązaniem może być centrum ładowania Audi charging hub. Koncepcja ta przewiduje budowę stacji ładowania o wysokiej mocy, które będzie można rezerwować z wyprzedzeniem. W ich bezpośrednim sąsiedztwie znajdzie się atrakcyjna strefa wypoczynkowa.

Koncepcja architektoniczno-techniczna Audi charging hub opiera się na systemie sześcianów. Poszczególne sześcienne moduły spełniają różneym wymagania techniczne. W ich wnętrzu umieszczono punkty ładowania oraz zespoły zużytych akumulatorów litowo-jonowych służących jako magazyny energii. Ich wykorzystanie i nadanie im drugiego życia nie tylko daje ogniwom akumulatorowym nowe, trwałe przeznaczenie, lecz także przysparza ogromnych korzyści w postaci zapewnienia pomocniczego magazynu prądu stałego. Dzięki temu niepotrzebna staje się skomplikowana infrastruktura z liniami wysokiego napięcia i drogimi transformatorami.

Dzięki takiemu tymczasowemu magazynowi energii funkcjonować może aż sześć punktów o mocy ładowania do 300 kW ze standardowym przyłączem wysokiego napięcia 400 V. Moc wyjściowa od 11 kW na jeden taki sześcian wystarcza do ciągłego napełniania trzech modułów magazynujących o łącznej pojemności 2,45 MWh i ładowania ich w nocy. Moduły fotowoltaiczne na dachu zapewniają dodatkową zieloną energię. Ułatwia to nie tylko wybór możliwych lokalizacji, ale także skraca czas planowania, obniża koszty i oszczędza zasoby naturalne. Ponadto koncepcja modułowa zapewnia maksymalną elastyczność i skalowalność.

Naładowanie elektrycznego Audi trwa tylko trochę dłużej niż przerwa w podróży na kawę. Na przykład Audi e-tron GT osiąga moc ładowania do 270 kW. Dzięki temu w ciągu około pięciu minut może skumulować energię wystarczającą na przejechanie do 100 kilometrów, a w idealnych warunkach ładowanie od 5 do 80 procent trwa około 23 minut. Aby oczekiwanie na ładowanie stało się prawdziwym przeżyciem klasy premium, klienci Audi znajdą w strefie wypoczynkowej Audi charging hub idealne warunki do przyjemnego spędzenia czasu. Salonik na piętrze zaoferuje nowoczesne i wpisane w koncepcję premium miejsce do spędzenia czasu – idealną przestrzeń na przerwę z wartością dodaną. Różnorodne udogodnienia oraz oferta przekąsek, napojów i innych artykułów sprawią, że postój na ładowanie będzie mile widzianą przerwą.

Obecnie trwają poszukiwania lokalizacji w Niemczech do pilotażowego projektu Audi charging hub oraz rozmowy z ewentualnymi partnerami. Uruchomienie planowane jest na drugą połowę roku. Wnioski dotyczące codziennej eksploatacji i postrzegania przez klientów będą miały decydujące znaczenie dla dalszej realizacji koncepcji. Plan fazy pilotażowej przewiduje również, że z otwartych i niezarezerwowanych stacji ładowania oraz części salonu korzystać będą mogli również kierowcy samochodów innych marek.