Acquire
1_1180x500.jpg

Audi A6 e-tron concept: kolejny etap e-wolucji

Audi konsekwentnie realizuje swoją „e-wolucję” w kierunku mobilności elektrycznej. Podczas Auto Show Shanghai 2021 zaprezentowane zostało koncepcyjne Audi A6 e-tron. Model ten zapowiada innowacyjną rodzinę w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji.

Audi A6 e-tron concept pozycjonowane jest jako pojazd klasy luksusowej. Dynamiczne proporcje i eleganckie linie od razu wskazują, że jest to samochód, którego koncepcja powstała w tunelu aerodynamicznym. Reflektory zostały perfekcyjnie wkomponowane w linię pojazdu. Technika świateł cyfrowych Matrix LED i OLED umożliwia osiągnięcie maksymalnej jasności i oferuje użytkownikom daje wiele nowych funkcji oraz opcji personalizacji. Innowacyjne oświetlenie łączy w sobie zalety bezpieczeństwa i designu najwyższej klasy. Małe projektory o wysokiej rozdzielczości wyświetlają na nawierzchni między innymi symbole ostrzegawcze: na przykład informują rowerzystów, że za chwilę otworzą się drzwi pojazdu.

Nowa platforma Premium Platform Electric (PPE), na której osadzone jest koncepcyjne Audi A6 e-tron, została zaprojektowana dla układów napędowych zasilanych elektrycznie, dlatego pozwala w pełni wykorzystać wszystkie zalety tego rozwiązania technicznego. Kluczowym elementem przyszłej floty PPE jest moduł baterii umieszczony między osiami. Wykorzystanie całej podłogi pojazdu umożliwia zamontowanie stosunkowo płaskiego układu baterii. Oznacza to, że po raz pierwszy możliwe będzie wykorzystanie tej platformy zarówno w pojazdach z wysokim prześwitem, jak i w samochodach o niskiej architekturze, takich jak Audi A6 e-tron.

Podstawą układu napędowego Audi A6 e-tron concept jest technika ładowania 800-voltowego akumulatora. Umożliwia ona uzyskanie czasu ładowania zbliżonego do czasu tankowania paliwa w samochodzie z silnikiem konwencjonalnym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. Akumulator 100 kWh koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut. W zależności od wybranego układu napędowego i mocy wyjściowej, jego zasięg sięga nawet 700 km (wg norm WLTP).

Nowa platforma technologiczna PPE) zaprojektowana została z myślą o zastosowaniu w gamie popularnych pojazdów – w tym w SUV-ach i crossoverach o wysokim prześwicie oraz w samochodach nisko zawieszonych, stanowiących część kluczowego asortymentu Audi. Dzięki PPE auta elektryczne staną się bardziej atrakcyjne dla klientów preferujących samochody wykraczające poza segment SUV. W rezultacie Audi będzie mogło efektywnie poszerzać ofertę pojazdów elektrycznych, dodając do niej auta z popularnych segmentów B i C.