Acquire
5_1180x500.jpg

Nowy kierunek w stylistyce Audi

Audi Design wyłoniło dwóch nowych liderów, którzy zajmą się projektowaniem przyszłych modeli Audi. Norbert Weber w październiku 2020 został szefem Interior Design – działu projektującego wnętrza samochodów, a Philipp Römers od marca tego roku kieruje Exterior Design – działem projektowania wyglądu zewnętrznego. To właśnie oni, razem z szefem designu Markiem Lichtem, będą rozwijać język stylistyczny marki Audi. Nowy kierunek został już nakreślony.

„Pierwszą rzeczą, z jaką stykają się osoby zainteresowane kupnem samochodu, jest jego wygląd zewnętrzny. On musi wzbudzić pożądanie. W końcu pierwsze wrażenie decyduje o tym, czy ktoś zostanie, czy odejdzie, czy powiększy obraz na ekranie, czy też będzie szybko przeglądał strony” – mówi Philipp Römers zapytany o to, czego klienci szukają w nowych autach. „Ideałem jest połączenie estetycznej formy i funkcji. Zwłaszcza w przypadku elektromobilności potrzebujemy opływowych sylwetek, które pomagają zwiększyć zasięg” – dodaje.

„Nasz cel, czyli wzbudzanie emocji poprzez design, przenosi się płynnie na wnętrze. Wystrój wnętrza staje się coraz częściej kluczowym elementem przy podejmowaniu decyzji o zakupie” – uzupełnia Norbert Weber.

Dlatego w nowych modelach Audi to właśnie wnętrze stanie się punktem wyjścia – początkiem całego projektu. Z punktu widzenia Philippa Römersa to ewolucja w kierunku jeszcze większego skupienia na potrzebach kierowcy i pasażerów: „To podstawowe zagadnienie jest dla nas niezwykle ważne. W przeszłości zazwyczaj najpierw projektowaliśmy warstwy zewnętrzne samochodu, a dopiero potem sprawdzaliśmy, czy wnętrze i pasażerowie dobrze do niego pasują. Zautomatyzowana jazda wyznacza pod tym względem zmianę paradygmatu. Gdy przestajemy zajmować się samym prowadzeniem pojazdu, pojawiają się nowe możliwości”.

Norbert Weber dodaje: „Digitalizacja, a przede wszystkim zautomatyzowana jazda bez wątpienia sprawiają, że teraz wnętrze samochodu stało się centrum uwagi. W przyszłości chcemy projektować nasze modele w kolejności: najpierw wnętrze, potem wygląd zewnętrzny. Mimo to postrzegamy proces projektowania jako spójną całość”.

Nowe podejście do designu marki Audi ma solidne podstawy. Studia designu Audi w Pekinie, Malibu i w Ingolstadt, zatrudniające 450 ekspertów, kreują wygląd nowych modeli, samochodów koncepcyjnych i innowacyjnych rozwiązań mobilności Audi. Rozmieszczone na całym świecie studia pokazują, że Audi jest marką globalną i nieustannie pracuje nad motoryzacyjnym portfolio przyszłości. Placówki połączone są w sieć, pozostają w ścisłym kontakcie, a centrala wszystkich projektów znajduje się w Ingolstadt.

Jednocześnie te trzy kuźnie kreatywności konkurują ze sobą. Zanim ich projekty staną się rzeczywistością, muszą najpierw zwyciężyć w wewnętrznej rywalizacji. Dzięki studiom w USA i Chinach Audi Design może też na bieżąco śledzić lokalne trendy z dziedziny mobilności, sztuki i kultury, które następnie są adaptowane na potrzeby rynków lokalnych oraz międzynarodowych.

Dzięki takiemu zapleczu cztery pierścienie mogą pewnie wytyczać drogę ku przyszłości designu, a przy tym cały czas być blisko idei zrównoważonego rozwoju i światowych trendów. Najważniejszy w procesie projektowym jest dialog – to dzięki współpracy między wszystkimi oddziałami Audi na całym świecie marka jest gotowa na wyzwania przyszłości.