Acquire
4_1180x500.jpg

Kolejny krok Audi Sport w drodze na Rajd Dakar

Rajdowy zespół Audi Sport wykonał kolejny ważny krok na drodze do debiutu w Rajdzie Dakar w styczniu 2022 roku. Nowe Audi RS Q e-tron ukończyło ośmiodniowy test wytrzymałościowy w upale w Hiszpanii na odcinkach szutrowych – takich jakie zwykle spotyka się w rajdach cross-country.

Pierwszy sprawdzian tego innowacyjnego samochodu rajdowego odbył się 30 czerwca w Neuburgu nad Dunajem. Następnie przyszedł czas na pierwszy test w realistycznych warunkach rajdowych, który przeprowadzono na poligonie w pobliżu hiszpańskiego miasta Saragossa.

W testach w Aragonii wzięły udział wszystkie trzy załogi kierowców Audi Sport wytypowane do Rajdu Dakar. Rekordzista Dakaru Stéphane Peterhansel i jego współkierowca Edouard Boulanger testowali Audi RS Q e-tron w pierwszych trzech dniach cyklu. Mattias Ekström i Emil Bergkvist zasiedli za jego kierownicą jako drugi zespół na dwa kolejne dni testów. Natomiast Carlos Sainz i Lucas Cruz zakończyli ten intensywny czas pracy nad samochodem.

Wszyscy ci doświadczeni kierowcy byli pod ogromnym wrażeniem prowadzenia i niezawodności futurystycznego SUV-a na szybkich odcinkach szutrowych. „Jak na pierwszy test w najbardziej odpowiednich dla tego samochodu warunkach jestem naprawdę zadowolony z wyników i zaskoczony tym, jak ten pojazd zachowuje się w terenie” – powiedział Carlos Sainz w imieniu swoich kolegów. „Oczywiście pozostaje jeszcze kilka rzeczy do dopracowania, ale punkt wyjścia jest dobry”.

Na szutrowych odcinkach o długości nawet 17 kilometrów Audi RS Q e-tron osiągało prędkość maksymalną 180 km/h. Temperatury dochodzące do 34 stopni Celsjusza w cieniu były dodatkowym sprawdzianem dla koncepcji chłodzenia tego zaawansowanego technicznie pojazdu.

„Głównym celem całego cyklu testowego była jazda i jeszcze raz jazda oraz wykrywanie w tym czasie wszystkich słabych punktów samochodu” – powiedział po przejechaniu ponad 1700 testowych kilometrów w ekstremalnie trudnych warunkach inż. Arnau Niubó Bosch. „Następny test we wrześniu – po raz pierwszy pojedziemy na wydmy”.

Audi RS Q e-tron wyposażone jest w elektryczny układ napędowy z dwoma zespołami generator-rozrusznik (MGU) rodem z Formuły E. Wysokonapięciowy akumulator opracowany przez Audi Sport, ładowany jest podczas jazdy przez konwerter energii składający się z wydajnego silnika TFSI skonstruowanego wcześniej z myślą o wyścigach serii DTM i trzeciego MGU.