Acquire
layerstage.img.image.jpeg

Cyfrowa wizja przyszłości według Audi.

W przyszłości modele Audi będą w coraz większym stopniu stawały się osobistymi „narzędziami do doznawania świata”. Wrażenia z podróży z punktu A do punktu B we wnętrzu pojazdu stają się coraz ważniejsze. W ten sposób powstaje precyzyjnie dostosowana do potrzeb podróżujących samochodem przestrzeń do życia i pracy, oferująca zupełnie nowe możliwości i swobodę.

Audi kontynuuje proces cyfryzacji marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Firma realizuje przy tym jasną wizję: potencjalni klienci mają mieć zapewnione pełne emocji i intuicyjne doznania związane z marką – online i offline. Dzięki interaktywnym modułom i wielkoformatowym wizualizacjom doznania klientów w nowym flagowym sklepie w Monachium-Trudering są jeszcze lepsze. Za pomocą najnowszego konfiguratora modele Audi są prezentowane interaktywnie. Konfigurację samochodu można wyświetlać w trzech wymiarach, a gotowe już pojazdy z podobnym wyposażeniem stojące u dealerów w innych lokalizacjach można obejrzeć w czasie rzeczywistym. Dodatkowo istnieje możliwość doradztwa na żywo, w której pracownicy są bezpośrednio połączeni z klientami za pomocą okularów do transmisji danych i mogą w ten sposób doradzać online w zakresie produktów i usług, całkowicie niezależnie od lokalizacji użytkowników.

Wnętrze Audi w coraz większym stopniu staje się osobistym „narzędziem do doznawania świata”, w którym przestrzeń życiowa łączy się z przestrzenią pracy zawodowej. Wysoka przepustowość sieci mobilnej 5G w znacznym stopniu przyczyni się do zapewnienia doznań w zakresie infotainment w samochodach. Wielokanałowy streaming audio i wideo, rozmowy wideo lub immersyjne gry z użyciem okularów VR będą mogły odbywać się płynnie i w wysokiej rozdzielczości. Ponadto możliwe są dalsze kierunki rozwoju, aż po „samochód empatyczny”, który będzie znał swoich pasażerów i pasażerki, ich zwyczaje i potrzeby, a dzięki sztucznej inteligencji zwiększy ich komfort, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie.

Na drodze ku inteligentnemu miastu Audi już teraz skomunikowało swoje modele z sygnalizacją świetlną. A wraz z uruchomieniem sieci mobilnej 5G w Chinach firma po raz kolejny potwierdza swoją rolę lidera innowacji w sektorze skomunikowanych samochodów. Technologie Car2X i CV2X są tu obecnie głównymi filarami. W przypadku Car2X mobilna technologia radiowa jest na stałe zainstalowana w danym pojeździe. Samochód wysyła i odbiera informacje od innych pojazdów i elementów infrastruktury drogowej – takich jak sygnalizacja świetlna czy inteligentne znaki drogowe. Komunikacja Car2X odbywa się w czasie rzeczywistym. Dane przepływają anonimowo do sieci komunikacyjnej i są tam przechowywane jedynie przez krótki czas.

Inteligentne rozwiązania cyfrowe zwiększają również elastyczność i wydajność produkcji oraz logistyki. W ramach Inicjatywy Motoryzacyjnej 2025 Audi rozwija zakłady w Neckarsulm w kierunku głównej fabryki cyfrowej produkcji i logistyki w ramach koncernu. Najważniejszym elementem działań na rzecz cyfryzacji jest Cyfrowa Platforma Produkcyjna, w której dane wszystkich maszyn, urządzeń i systemów wszystkich zakładów koncernu Volkswagen są zebrane na największej na świecie platformie IoT. Mają tu zostać opracowane cyfrowe rozwiązania dla fabryki przyszłości i wdrożone do produkcji seryjnej pojazdów i logistyki – z nadrzędnym celem uczynienia ich jeszcze bardziej wydajnymi i elastycznymi. W tym celu Audi w zakładach w Böllinger Höfe i w Neckarsulm wykorzystuje w szczególności kompetencje w zakresie małych i dużych serii. W kolejnym etapie Audi wdroży cyfrowe rozwiązania w zakładach koncernu na całym świecie.

Wiele pionierskich projektów obejmujących technologie cyfrowe, takie jak druk 3D, komunikacja mobilna 5G, wirtualna rzeczywistość czy autonomiczne systemy transportowe, już teraz rewolucjonizuje procesy operacyjne w Audi. Innowacyjne technologie wspierają pracowników oraz odciążają ich od ciężkiej pracy fizycznej czy monotonnych zadań manualnych. Dlatego Audi, w ramach różnych programów, szkoli załogę do zadań cyfrowych. Adepci mechatroniki mogą między innymi zdobyć dodatkowe kwalifikacje w zakresie druku 3D, a odbywający praktyki uczniowie logistyki zakładowej ćwiczą rutynowe zadania z wykorzystaniem VR.