Acquire
4_1180x500.jpg

Droga do Dakaru: kolejne testy Audi RS Q e-tron.

Trzy załogi Audi Sport – Mattias Ekström i Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel i Edouard Boulanger oraz Carlos Sainz i Lucas Cruz – w trakcie testów w Maroku sprawdzały koncepcyjny model Audi RS Q e-tron przed startem w legendarnym Rajdzie Dakar. Innowacyjny prototyp nie był oszczędzany i musiał się zmierzyć z szutrowymi drogami, wyschniętymi korytami rzek oraz szybkimi przejazdami.

Model Audi RS Q e-tron został dopracowany przez inżynierów oraz mechaników Audi w ciągu niewiele ponad roku do stanu, w którym może pokonywać codzienne odcinki o długości równej etapom Rajdu Dakar. Oczywiście nie oznacza to, że praca jest skończona i żadne wyzwania już się na drodze nie pojawią. „Cały zespół koncentruje swoją energię na kontynuowaniu prac rozwojowych w najtrudniejszych warunkach” – mówi Arnau Niubo, szef działu inżynierii testowej Audi. „Z Maroka do Neuburga codziennie spływają szczegółowe raporty z testów. Dzięki temu trzy samochody rajdowe Audi budowane obecnie na Rajd Dakar uzyskają najwyższy stopień rozwoju technicznego, potwierdzonego serią prób i testów. Równocześnie pełną parą idą przygotowania logistyczne związane z naszym wyjazdem do Arabii Saudyjskiej”.

Trzech kierowców wraz ze swoimi pilotami przemierzyło w sumie koncepcyjnym modelem ponad 2500 kilometrów w najtrudniejszym terenie. Inżynierowie testowali pojazd do granic możliwości: narzucili np. RS Q e-tron sztucznie zawyżoną temperaturę. Stéphane Peterhansel w ramach testu, który symulował bardzo wysoką temperaturę zewnętrzną, przemierzał pojazdem wyschnięte koryto rzeki z zaklejonymi wlotami powietrza chłodzącego. Wynik tej próby? Wykonana bez zarzutu. Nie wszystko jednak szło po myśli osób pracujących przy testach RS Q e-tron. Wielokrotne przerwy w jeździe były powodowane uszkodzeniami opon na kamienistych drogach, wymiany wymagały wahacz zawieszenia (został wygięty przez kamień), nieszczelna osłona wału napędowego i inne elementy. Intensywnie pracowano również nad ustawieniami podwozia.

Wszystkie dotychczasowe testy Audi RS Q e-tron to oczywiście dopiero preludium do prawdziwego chrztu bojowego – wyjazdu do Arabii Saudyjskiej i udziału w Rajdzie Dakar.