Acquire
5_1180x500.jpg

Kierunek elektromobilność: Zwiększone inwestycje Audi

Rok 2021 stał w Audi pod znakiem elektromobilności – cztery pierścienie podwoiły liczbę w pełni elektrycznych modeli w swojej ofercie, co oznacza, że w poprzednim roku wprowadzono na rynek więcej samochodów elektrycznych niż spalinowych. Za sprawą Audi e-tron GT quattro, Audi RS e-tron GT oraz pierwszych w pełni elektrycznych samochodów w segmencie aut kompaktowych: Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron elektryczne portfolio powiększyło się aż o cztery kolejne modele. Do roku 2025 koncern planuje mieć w swojej ofercie ponad dwadzieścia w pełni elektrycznych pojazdów, podczas gdy rok 2033 przyniesie początek całkowicie elektrycznej przyszłości Audi.

Oprócz ciągłego rozwoju projektów przyszłych samochodów – na którego poczet przeznaczono około 37 miliardów euro – Audi inwestuje w rozwój elektryfikacji i hybrydyzacji. Przeznaczając na ten cel około 18 miliardów euro, tym samym podkreślając swoje zaangażowanie w rozwój elektromobilności.

Warto zauważyć, że ciągle rosnąca liczba modeli elektrycznych doprowadza do zwiększonego zapotrzebowania w kwestii dostępu do infrastruktury ładowania. Wychodząc potrzebom swoich klientów naprzeciw, Grupa Volkswagen wraz z partnerami biznesowymi podjęła się rozbudowy swojej infrastruktury na całym świecie. W Norymberdze Audi testowało koncepcję miejskiego ładowania premium: Audi charging hub jest adresowany do klientów, którzy nie mają możliwości ładowania w domu. Pilotażowa lokalizacja oferuje nie tylko rezerwowane punkty ładowania o dużej mocy (HPC), ale także bezpośrednio przylegającą do nich strefę wypoczynkową premium.

Audi charging hub zostaje także włączony do systemu usługi e-tron Charging Service. Własna usługa ładowania Audi obejmuje obecnie ponad 300 tysięcy punktów ładowania w 26 krajach europejskich. Należy do systemu IONITY, największej otwartej sieci ładowania o dużej mocy (HPC) w Europie. Należy podkreślić, że Grupa Volkswagen, w tym Audi i Porsche, jest członkiem założycielem IONITY oraz od samego początku partnerem joint venture. IONITY zainwestowało 700 milionów euro w swoją sieć stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w 24 krajach, a do roku 2025 ta liczba wysokowydajnych punktów ładowania o mocy 350 kW wzrośnie z obecnych 1500 do około 7000.

Sieć stacji szybkiego ładowania, stanowiąca centralny element kompleksowego ekosystemu, który Audi oferuje w zakresie samochodów elektrycznych, będzie jeszcze bardziej rozbudowana i atrakcyjna.

Dzięki korporacyjnej strategii „Vorsprung 2030” Audi ma przed sobą jasną drogę, której celem jest wyjście na prowadzenie na polach zrównoważonego rozwoju, technologii i spraw społecznych. „Tempo zmian w naszym społeczeństwie gwałtownie rośnie. Z tego powodu przyspieszamy naszą transformację w kierunku mobilności neutralnej dla klimatu. Zrównoważony model biznesowy to dla nas kwestia podejścia i odpowiedzialności” – mówi prezes zarządu AUDI AG Markus Duesmann. W duchu rozwoju od roku 2026 Audi będzie wprowadzać na światowe rynki wyłącznie w pełni elektryczne nowe modele samochodów, podczas gdy do roku 2033 zostaną wycofane z produkcji silniki spalinowe. Jasna decyzja, będąca wynikiem intensywnego procesu strategicznego, poskutkowała tym, że Audi dąży do dalszego rentownego wzrostu. Bazując na prognozach rynkowych i własnych, a także atrakcyjnym portfolio modelowym – od roku 2030 firma będzie dostarczać trzy miliony samochodów rocznie.