Od ponad 40 lat napęd quattro jest używany w samochodach spod znaku czterech pierścieni. Stale rozwijana technologia jest ucieleśnieniem hasła „Przewaga dzięki technice”. W modelu Audi RS 3 po raz pierwszy zastosowano quattro w połączeniu z systemem RS Torque Splitter. Rozwiązanie to umożliwia drifting w kontrolowanych warunkach.
Jak RS Torque Splitter działa w praktyce? Włącza się go w menu Audi drive select. W modelach RS 3 kierowca ma dostęp do siedmiu różnych trybów jazdy: efficiency, comfort, auto, dynamic, RS Individual oraz dwóch wyjątkowych, dostępnych tylko dla tego modelu. Są to RS Performance do jazdy po torach wyścigowych oraz RS Torque Rear do jazdy na zamkniętych drogach. To właśnie ten ostatni tryb umożliwia drifting.
W Audi RS 3 układ napędowy quattro jest identyczny – jeśli chodzi o tylną oś – jak w poprzednim modelu. Zamieniono w nim jednak mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wielopłytkowym na wspomniane wcześniej elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe.
W praktyce działa to następująco: moment obrotowy dostarczany przez silnik do skrzyni biegów jest przekształcany w zależności od wybranego biegu oraz przekazywany do mechanizmu różnicowego napędu przedniej osi jako ogólny moment napędowy. Następnie jest przenoszony na koła przednie za pomocą mechanizmu różnicowego, a po zamknięciu sprzęgieł układu RS Torque Splitter – na tylną oś za pośrednictwem przekładni kątowej i wału Kardana.
Wał Kardana jest połączony bezpośrednio z układem RS Torque Splitter. Jeśli jedno z przednich kół wpadnie w poślizg, właśnie wtedy następuje rozdzielanie momentu obrotowego pomiędzy tylne koła. Na tylną oś można przenieść maksymalnie 50% siły napędowej. Specjalny tryb RS Torque Rear został zaprojektowany z myślą o zamkniętych drogach. Sprawia, że pojazd staje się znacznie nadsterowny, przez przenoszenie całego momentu napędowego na koło tylnej osi znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu.