Audi urbansphere concept to trzeci pojazd koncepcyjny z serii sphere. Samochód oferuje pasażerom niezwykłe i niespotykane dotąd doświadczenia. Został zaprojektowany, zaczynając od wnętrza, i stworzony z myślą o poruszaniu się po największych metropoliach. Jest efektem współpracy studiów projektowych Audi w Ingolstadt i Pekinie, a na jego ostateczny kształt mieli także wpływ chińscy klienci, którzy mogli przedstawić własną perspektywę oraz wyrazić swoje potrzeby związane z podróżowaniem.
Sama nazwa „sphere” (sfera) jest sugestywna: serce pojazdów koncepcyjnych Audi skysphere, grandsphere i urbansphere leży w ich wnętrzu. To sprawia, że przestrzeń wewnętrzna staje się fundamentem designu i techniki pojazdu, a tym samym sferą życia i doświadczeń pasażerów podczas jazdy.
Co czyni Audi urbansphere concept wyjątkowym? To największy pojazd koncepcyjny z serii sphere. Ma 5,51 m długości, 2,01 m szerokości i 1,78 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 3,40 m. Wymiary oraz rzucający się w oczy zaraz po otwarciu drzwi brak słupka B sprawiają, że wnętrze pojazdu jest wyjątkowo przestronne i oferuje niezwykły komfort podróżowania.
Pojazd ten jest również osobistą strefą relaksu. Wyposażono go w funkcję wykrywania stresu, która na podstawie skanowania twarzy i analizy głosu określa samopoczucie pasażerów i oferuje spersonalizowane propozycje relaksu, na przykład za pomocą aplikacji medytacyjnej. Także same fotele tylne mogą zaspokoić różnorodne potrzeby – możemy je na przykład zwrócić ku sobie lub osłonić obszar głowy za pomocą parawanu za zagłówkiem.
Wnętrze Audi urbansphere concept wykonano z drewna, wełny i syntetycznych materiałów tekstylnych. Najwyższej jakości boazerie, obicia siedzeń i wykładziny podłogowe są przyjemne w dotyku. Wiele materiałów użytych w pojeździe pochodzi z upraw ekologicznych lub może zostać poddane ponownemu recyklingowi.
Sylwetka nadwozia zawiera charakterystyczne dla marki kształty oraz elementy, które tworzą całkowicie nową kompozycję. Wyróżnia się w niej osłona Singleframe w kształcie dużego ośmiokąta. Cała powierzchnia kratownicy może być używana do komunikacji z innymi użytkownikami dróg. Warte wyróżnienia w Audi urbansphere concept są także dynamiczny łuk dachu oraz 24-calowe koła z sześcioma podwójnymi ramionami. Kształt nadwozia podkreśla duża, płaska przednia szyba.
Audi urbansphere concept stworzono na bazie platformy technologicznej PPE. Została ona zaprojektowana na potrzeby układów napędowych pojazdów elektrycznych, więc pozwala wykorzystać ich wszystkie zalety. Dwa silniki elektryczne (na przedniej i tylnej osi) Audi urbansphere concept mogą zapewnić łączną moc wyjściową 295 kW i moment obrotowy 690 Nm. Audi urbansphere jest wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro.
W Audi urbansphere concept zastosowana została 800-woltowa technika ładowania, która umożliwia uzupełnienie energii z mocą nawet 270 kW na stacjach szybkiego ładowania. Wystarczy 10 minut, aby uzupełnić akumulator do poziomu pozwalającego na pokonanie ponad 300 km. W niecałe 25 minut możemy naładować akumulator Audi urbansphere od 5 do 80 procent. Zapewnia to – zgodnie z normą WLTP – zasięg do 750 kilometrów.