Acquire
4_1180x500.jpg

Jak cztery pierścienie stały się znakiem firmowym Audi

Rok 1932 był dla Audi jednym z ważniejszych w historii. Wiąże się on bowiem z powstaniem logo marki – charakterystycznych czterech pierścieni.

W czerwcu tego roku doszło do połączenia spółek motoryzacyjnych Audiwerke AG, Horchwerke AG i Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen AG (DKW), które stworzyły Auto Union AG. Zawarły również umowę z Wanderer Werke AG i zakupiły dział samochodowy tej firmy. To wydarzenie stało się symbolem i zaowocowało powstaniem logo marki Audi, rozpoznawalnym niemal na całym świecie. Cztery zazębiające się pierścienie oznaczające nierozerwalną jedność czterech firm założycielskich.

Auto Union AG zostało wówczas drugą co do wielkości grupą motoryzacyjną w Niemczech. Każdej z czterech marek grupy przypisany został określony segment rynku: DKW działało w segmencie motocykli i małych samochodów, Wanderer budowało i sprzedawało samochody średniej wielkości, Horch oznaczał auta luksusowe z najwyższej półki, a Audi odpowiadało za segment luksusowych samochodów średniej wielkości.

Bogatą historię Audi oraz spółek założycielskich można poznać bliżej, udając się do Muzeum Augusta Horcha w Zwickau lub Audi museum mobile w Ingolstadt. To wyjątkowe miejsca, wypełnione ciekawostkami historycznymi oraz wyjątkowymi eksponatami. Dzięki aplikacji Audi Tradition dostępnej na smartfony Audi museum mobile w Ingolstadt można odwiedzać także wirtualnie — nie ruszając się z domowego zacisza. Dzięki temu, fani Audi na całym świecie mogą zapoznać się z nietuzinkową historią kultowej marki spod znaku czterech pierścieni.