Zasięg samochodu to kluczowy parametr, który sprawdzamy podczas podróży lub na etapie jej planowania. Dotyczy to również samochodów elektrycznych. Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników, modele z rodziny e-tron umożliwiają wybór dwóch opcji obliczania zasięgu: z użyciem asystenta planowania trasy lub bez. W tym drugim przypadku obliczenia bazują na ostatnich wartościach zużycia energii.
Warto pamiętać, że o zużyciu energii decyduje nie tylko jazda, ale również ogrzewanie, klimatyzacja i dodatkowe funkcje, jak podgrzewanie kierownicy lub foteli. Dlatego właśnie w obliczaniu pozostałego zasięgu, oprócz danych dotyczących zużycia energii przez napęd czy sieć pokładową, uwzględniane są również te informacje. Po włączeniu określonych funkcji pozostały zasięg jest automatycznie przeliczany, co umożliwia sprawdzenie w czasie rzeczywistym, jak wpływają na niego nasze zachowania. Zaletą tego systemu w rodzinie e-tron jest to, że działa autonomicznie i nie jest uzależniony od dostępności sieci komórkowej. Na ostateczny zasięg pojazdu mają również wpływ: tryb jazdy, konfiguracja samochodu, obciążenia i warunki klimatyczne.
Jeśli wybierzemy opcję obliczania zasięgu na podstawie trasy, dodatkowo do jego wyliczenia są wykorzystywane informacje z systemu „route planner”. Uwzględnia on na przykład topografię terenu na wyznaczonej przez nas trasie, dzieli ją na odcinki i na każdym etapie przewiduje prędkość jazdy. Innymi parametrami, które brane są pod uwagę, są autostrady czy spodziewane utrudnienia w ruchu. Wszystkie czynniki mają bardzo istotny wpływ na pozostały zasięg pojazdu. System już na początku podróży może ustalić, czy planujemy spokojną podróż latem, czy krętą trasę z włączonym ogrzewaniem zimą.
W najnowszej, trzeciej generacji modułowego zestawu narzędzi Infotainment moc obliczeniowa jest aż dziesięciokrotnie większa niż w generacji drugiej. Dysponuje on również nowym algorytmem, który każdego dnia aktualizuje dane dotyczące punktów ładowania i tras alternatywnych. Dzięki temu system umożliwia wyszukanie najbardziej dogodnych miejsc ładowania na całej trasie i sugeruje tylko tyle przystanków na ładowanie, ile jest niezbędnych, aby odpowiednio szybko i bezpiecznie dotrzeć do celu.