Acquire
a231626_large_1180x500.jpg

Audi na targach Auto Shanghai 2023

Tegoroczne targi Auto Shanghai to dla Audi pierwsza od trzech lat okazja, aby zaprezentować się na chińskim rynku. Była to jednocześnie szansa, by w pełni elektrycznymi modelami podkreślić i zaakcentować zrównoważoną mobilność klasy premium samochodów obecnie dostępnych na rynku oraz modeli koncepcyjnych. Na odbywającym się w Szanghaju wydarzeniu po raz pierwszy publicznie zaprezentowano bolid Formuły 1 spod znaku czterech pierścieni, a odwiedzający mogli podziwiać także Audi A6 Avant e-tron concept i Audi urbansphere concept.

W trakcie Auto Shanghai 2023, oprócz prezentacji pokazowego bolidu, Audi przedstawiło informacje o postępach prac w ramach przygotowań do startów w wyścigach Formuły 1. Zespół Audi Formula Racing z siedzibą w Neuburgu do końca bieżącego roku ma zatrudniać 300 pracowników i aktualnie skupia się na pracy nad silnikiem. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęły się testy silnika jednocylindrowego, a w ostatnich miesiącach 2023 na stanowisko badawcze – jako podstawa przyszłego pojazdu – ma trafić hybrydowy zespół napędowy. Będzie się on składał z silnika spalinowego, elektrycznego, akumulatora oraz elektronicznej jednostki sterującej.

Innym równie ważnym elementem obecności Audi na targach w Szanghaju były prezentacje pojazdów koncepcyjnych. Należało do nich zaprojektowane przy udziale kierowców z Chin – mających możliwość przedstawienia uwag, doświadczeń i przemyśleń – Audi urbansphere concept, które powstało z myślą o współczesnych megamiastach.

Nowe podejście „W Chinach i dla Chin”, wychodzące naprzeciw specyficznym potrzebom, oczekiwaniom i trendom na chińskim rynku, jest obecne jednak nie tylko w projekcie tego samochodu koncepcyjnego. Prezes zarządu AUDI AG Markus Duesmann tak wyraził się o polityce „W Chinach i dla Chin” i oczekiwaniach kierowców z tego państwa: „(…) kluczowe jest dla nas zajęcie się unikalnymi wymaganiami (…). Audi zapewnia więc im spójną «podróż klienta»: z innowacyjnymi produktami, cyfrowym ekosystemem i stacjami ładowania Audi, a także z nowymi sposobami spotkań z klientami online i osobiście”.

Klienci Audi w Chinach od ubiegłego roku mogą nabywać dwa w pełni elektryczne SUV-y marki – kompaktowe Audi Q4 e-tron i dostępne tylko na tym rynku Audi Q5 e-tron. Poza tymi modelami dostępne dla chińskich kierowców jest również Audi e-tron GT quattro. To oczywiście dopiero początek elektrycznej drogi Audi na chińskim rynku. W planach jest produkowanie wyłącznie lokalnie modeli na platformie Premium Platform Electric (PPE). W tym celu wraz ze swoim partnerem, firmą FAW, cztery pierścienie budują nowy zakład motoryzacyjny w Changchun, w którym produkcja ma rozpocząć się na początku 2024 roku.

Jednym z ważniejszych aspektów działania Audi w Chinach, w ramach którego klienci mogą komunikować się z marką, są cyfrowe punkty styku. Należy do nich aplikacja Audi Community (dostępna również jako miniprogram WeChat). Umożliwia ona klientom i fanom dzielenie się swoimi doświadczeniami i rejestrację na organizowane wydarzenia. W przypadku elektromobilności bardzo ważne jest również stworzenie dostosowanej do potrzeb kierowców sieci punktów ładowania. Audi China wraz ze swoimi partnerami uruchomiło sieć ekskluzywnych stacji ładowania, których liczba do końca 2023 roku powiększy się aż o 600. Umożliwiają one superszybkie ładowanie samochodu z mocą do 360 kW.

Audi w Chinach obecne jest już od 35 lat, a tegoroczne targi Auto Shanghai były okazją m.in. do tego, by zaprezentować dotychczasowe rozwiązania dostępne na tym rynku. Dzięki planom rozwoju marki, swojej wizji elektromobilności oraz podejściu „W Chinach i dla Chin ” cztery pierścienie chcą swoim doświadczeniem i swoją wizją przyciągnąć kolejnych klientów.