Acquire
a231625_large_1180x500.jpg

Projekt bolidu Formuły 1 na targach w Szanghaju

Głównym elementem ekspozycji przygotowanej przez Audi na tegoroczne targi Auto Shanghai 2023 była prezentacja bolidu Formuły 1. Osoby zgromadzone na konferencji prasowej, na której obecny był prezes zarządu AUDI AG Markus Duesmann, mogły poznać aktualny stan przygotowań do startu w królowej motorsportu.

Data debiutu Audi z własnym zespołem fabrycznym i jednostką napędową, która opracowywana jest w Niemczech, w wyścigach Formuły 1 oczywiście się nie zmieniła. Wszystkie przygotowania i prace prowadzone są z myślą o sezonie 2026. Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego, powiedział, że: „Projekt związany z wejściem Audi do Formuły 1 w ostatnich miesiącach naprawdę nabrał rozpędu”. Następnie doprecyzował swoją wypowiedź, mówiąc, że obecnie trwają prace koncepcyjne oraz powstaje podstawa układu napędowego.

Ponadto od końca 2022 roku w testowej eksploatacji znajduje się silnik jednocylindrowy. Obserwacja jego pracy dostarcza zespołowi licznych wniosków dotyczących rozwoju, przydatności przyrządów pomiarowych i konfiguracji stanowisk badawczych. Natomiast jeszcze w tym roku na stanowisko badawcze trafić ma pierwszy hybrydowy zespół napędowy. Składać się będzie z silnika spalinowego, elektrycznego, akumulatora oraz elektroniki sterującej i będzie fundamentem przyszłej koncepcji pojazdu.

Oprócz prac nad jednostką trwa także budowa zespołu specjalistów w Neuburgu. W Audi Formula Racing GmbH zatrudnionych jest ich już ponad 260, a docelowo zespół ma liczyć ponad 300 pracowników. Rozbudowa teamu ma zostać zakończona do końca bieżącego roku.

Rozbudowywane jest również Centrum Kompetencji Sportów Motorowych znajdujące się w Neuburgu. Już w drugiej połowie bieżącego roku będą tam instalowane dodatkowe stanowiska testowe do rozwoju jednostki napędowej. Istotnymi aspektami związanymi z Formułą 1 w najbliższych latach są zrównoważony rozwój oraz neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Nie inaczej stanie się z nowym budynkiem w Neuburgu, który osiągnie neutralną emisję CO₂, a w ciepło będzie zaopatrywany z wykorzystaniem odpadów przemysłowych.

Warto pamiętać, że sama Formuła 1 postawiła sobie za cel osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.