Po udanym pilotażu w Neckarsulm marka rozpoczęła wdrażanie sztucznej inteligencji do kontroli jakości zgrzewów punktowych w konstrukcji karoserii. Według planu do końca roku infrastruktura techniczna zostanie zainstalowana również w trzech innych zakładach Grupy Volkswagen. Aby instalacja była możliwa w tych lokalizacjach, specjalny zespół ekspertów analizuje różnice w ustawieniach spawania w celu przeszkolenia modelu AI w tym zakresie.
Na ten moment sztuczna inteligencja daje możliwość analizy około 1,5 miliona zgrzewów punktowych 300 pojazdów produkowanych podczas jednej zmiany w zakładzie Neckarsulm. Wcześniej pracownicy produkcji musieli wyrywkowo monitorować jakość procesów tzw. zgrzewania oporowego za pomocą ultradźwięków. Metoda ta pozwalała sprawdzić nieco ponad 5000 punktów zgrzewu na karoserii samochodu. Pokazuje to wsparcie, jakie AI daje pracownikom zakładu – mają oni możliwość większego skoncentrowania się na wykrywaniu anomalii produkcyjnych, co skutkuje jeszcze wydajniejszą pracą.
Audi wie, jak bardzo istotne jest stawianie na cyfryzację zarówno w obszarach produkcji, jak i logistyki – dla jeszcze większej wydajności i elastyczności przedsiębiorstwa. Z myślą o przeniesieniu w przyszłości takich rozwiązań do produkcji seryjnej marka stale testuje rozwiązania cyfrowe dla produkcji premium w rzeczywistym środowisku produkcyjnym w Neckarsulm.