Acquire
1_1180x500.jpg

Audi zwycięzcą Rajdu Dakar

Po raz pierwszy niskoemisyjny samochód z napędem elektrycznym, akumulatorem wysokonapięciowym i konwerterem energii wygrał najtrudniejszy na świecie rajd pustynny. Hiszpanie Carlos Sainz i Lucas Cruz w Audi RS Q e-tron zapewnili Audi pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Dakar po przejechaniu około 7900 kilometrów z przewagą 1 godz. 20 min.

Przewaga dzięki technice

  • a240394_large_943x530.jpg

    „Audi po raz kolejny ustanowiło kamień milowy w sportach motorowych” – powiedział Gernot Döllner, Prezes Zarządu AUDI AG. „Zwycięstwo w najtrudniejszym na świecie pustynnym rajdzie ze zelektryfikowanym napędem jest realizacją hasła »Przewaga dzięki technice« i wskazuje drogę do naszej elektrycznej przyszłości”.

Audi RS Q e-tron ma elektryczny napęd na wszystkie koła, akumulator wysokiego napięcia i konwerter energii, który działa na bazie paliwa resztkowego reFuel, oszczędzając 60% emisji CO₂ w porównaniu z paliwami konwencjonalnymi.

  • 1_943x530.jpg

    „Dzięki naszemu rewolucyjnemu zelektryfikowanemu napędowi już po trzech latach pokonaliśmy jedno z największych wyzwań w sportach motorowych. W ten sposób kontynuujemy długą serię pionierskich osiągnięć, które zawsze charakteryzowały Audi w czterech dekadach sportów motorowych” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

Carlos Sainz i Lucas Cruz – czwarte zwycięstwo w karierze

  • a240460_large_943x530.jpg

    Hiszpańska załoga prowadziła w klasyfikacji generalnej od szóstego etapu i wygrała Rajd Dakar. Wcześniej Hiszpanie stawali na szczycie podium w 2010, 2018 i 2020 r.

    Dwie pozostałe załogi Audi również cieszyły się dobrymi wynikami na początku wyścigu. Szwedzi Mattias Ekström i Emil Bergkvist wygrali prolog na starcie, a szósty etap ukończyli z drugim miejscem w klasyfikacji generalnej, jednak usterka tylnej osi na siódmym etapie pozbawiła ich szans na zwycięstwo. Francuz Stéphane Peterhansel dzięki zwycięstwu w drugim etapie stał się rekordzistą pod względem wygranych etapowych w Dakarze. Ma ich już na swoim koncie aż pięćdziesiąt! Mimo dobrych wyników tuż przed półmetkiem rajdu napotkał trudności z układem hydraulicznym w samochodzie. Przez usterkę francuski team niestety nie liczył się dłużej w walce o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej.

Pierwsi w historii Rajdu Dakar

Audi Sport pozwoliło Audi RS Q e-tron osiągnąć poziom umożliwiający mu zwyciężanie w ciągu zaledwie trzech lat. Praca zespołowa, doskonale realizowana strategia oraz współpraca między teamami Audi pozwoliły na zawsze zapisać to zwycięstwo na kartach historii motorsportu.