„Istnieją zasadniczo trzy elementy, które definiują stylistykę zewnętrzną modelu Audi RS” – mówi projektant Audi Frank Lamberty. Są to: szerokie nadwozie charakteryzujące się powiększonymi błotnikami , które zapewniają samochodowi imponujący wygląd, i wyraźnie zaakcentowanymi wlotami powietrza z przodu, niezwykle sportowe obręcze kół oraz wyrazisty tył z dużym dyfuzorem. „To są najważniejsze atrybuty, które zawsze chcemy zachować. Nawet nowa technologia napędu nie będzie miała na nie wpływu. Jednak z gamą modeli w pełni elektrycznych łączą się pewne wymagania, które muszą zostać uwzględnione w projekcie” – wyjaśnia Lamberty, a zaraz potem dodaje, że zawsze chodzi również o funkcjonalność.
Lamberty stoi na czele tego samego zespołu Audi Design, który odpowiadał za rewizję w pełni elektrycznej linii modelowej Audi e-tron GT. „To bardzo ekscytujące zadanie, ponieważ oryginalny model nazywany jest »najpiękniejszym Audi«, a wraz z nową generacją zamiast dwóch modeli pojawiły się aż trzy”. Lamberty zauważa, że zmieniony design mocniejszego modelu RS znalazł się w centrum uwagi. Pierwotne zadanie obejmowało dwa kroki: po pierwsze, wyróżnienie wersji RS wśród pozostałych wersji w gamie modelowej i lifting jego wyglądu zewnętrznego, aby nadać mu przewagę konkurencyjną. „Chodzi o wyraźnie zaprojektowane symbole, które wskazują, że mamy do czynienia z w pełni elektrycznym, niezwykle emocjonującym Audi RS. W końcu to właśnie modele RS w Audi starają się dostarczać wizualnych wskazówek przywodzących na myśl wyścigi i wyrażających ich osiągi”. Jednocześnie celem było znalezienie odpowiedniego designu, w którym zawrze się idea wizualna wyznaczająca styl przyszłych w pełni elektrycznych modeli Audi RS.